baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Tramwajami szybciej i dalej w Toruniu

Torunianie na pewno będą zadowoleni z faktu, iż to w ich mieście najpierw zastosowany będzie system synchronizacji ruchu na liniach tramwajowych. Korzystający z komunikacji tramwajowej będą się przemieszczać szybciej i dalej.

Warszawska firma WYG International opracowuje studium wykonalności tego projektu. - Naszym zadaniem jest przyspieszenie ruchu tramwajów i przedłużenie linii do UMK na ul. Gagarina. Na projekt ten składa się też system informacji pasażerskiej. - mówi Stanisław Bieda z WYG International.

Po pierwsze chodzi o wykluczenie wchodzenia do tramwaju prosto z poziomu jezdni. Przy ulicy Gołębiej i na pl. św. Katarzyny mają więc być wysepki. Innowacja ta ma być wprowadzona ze względu na osoby niepełnosprawne oraz pasażerów z wózkami dziecięcymi. Jest też pomysł zmniejszenia liczby przystanków na odcinku ul. Lubickiej do mostu kolejowego

Ale całkowitym novum ma być zarządzanie ruchem tramwajów, które zdecydowanie przyśpieszy ich kursowanie. Ma w tym pomóc inteligentna sygnalizacja świetlna, która stworzy zieloną falę dla tramwaju. W przypadku kierowców samochodów, jeśli będą oni jechać zgodnie z przepisami, też przejadą całą ul. Lubicką bez zatrzymywania się.

- Drugim elementem zadania pt. „Rozwój sieci tramwajowej w terminie do 2013 roku” jest stworzenie systemu informacji pasażerskiej. Chodzi o to, aby pasażer w Toruniu miał informację kiedy rzeczywiście tramwaj przyjedzie na przystanek, na którym stoi. Takie systemy funkcjonują już np. w Warszawie, ale ograniczają się do wydzielonego rejonu lub linii. U nas ma to obejmować całe miasto. Na każdym przystanku będzie tablica świetlna z informację, że tramwaj, np. „jedynka” podjedzie za 3 minuty. W razie jakichkolwiek zakłóceń dyspozytor w centrali MZK wyświetli odpowiedni komunikat. - informuje Andrzej Szefler, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej toruńskiego magistratu.

Częścią trzecią przełomu tramwajowego w Toruniu jest przedłużenie linii nr 1 do UMK. Póki co analizuje się różne warianty przebiegu tej trasy. Pod uwagę brany jest scenariusz, w którym tramwaj tej linii jechałby ze Skarpy do pl. Teatralnego i dalej al. Solidarności, Czerwoną Drogą i dalej Kraszewskiego do skrzyżowania z Bema, Broniewskiego, przedłużeniem ul. Sienkiewicza do pl. Frelichowskiego, Gagarina do pętli przy ul. Okrężnej. W tej sytuacji „Jedynka” odeszłaby od starej trasy, od pl. Teatralnego, na Bydgoskie Przedmieście. W tamten rejon jeździłby tramwaj o innym numerze.

 - Realizując te zadania, do 2013 roku MZK zmodernizuje 18 wagonów. Cztery w kolorze żółto-niebieskim już są gotowe. Otwarcie linii do UMK planujemy na inaugurację roku akademickiego 2011/2012. – powiedział Andrzej Szefler.


Autor: (źródło: Krzysztof Lietz, Nowości, 27.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.