baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Tramwajami szybciej i dalej w Toruniu

Torunianie na pewno będą zadowoleni z faktu, iż to w ich mieście najpierw zastosowany będzie system synchronizacji ruchu na liniach tramwajowych. Korzystający z komunikacji tramwajowej będą się przemieszczać szybciej i dalej.

Warszawska firma WYG International opracowuje studium wykonalności tego projektu. - Naszym zadaniem jest przyspieszenie ruchu tramwajów i przedłużenie linii do UMK na ul. Gagarina. Na projekt ten składa się też system informacji pasażerskiej. - mówi Stanisław Bieda z WYG International.

Po pierwsze chodzi o wykluczenie wchodzenia do tramwaju prosto z poziomu jezdni. Przy ulicy Gołębiej i na pl. św. Katarzyny mają więc być wysepki. Innowacja ta ma być wprowadzona ze względu na osoby niepełnosprawne oraz pasażerów z wózkami dziecięcymi. Jest też pomysł zmniejszenia liczby przystanków na odcinku ul. Lubickiej do mostu kolejowego

Ale całkowitym novum ma być zarządzanie ruchem tramwajów, które zdecydowanie przyśpieszy ich kursowanie. Ma w tym pomóc inteligentna sygnalizacja świetlna, która stworzy zieloną falę dla tramwaju. W przypadku kierowców samochodów, jeśli będą oni jechać zgodnie z przepisami, też przejadą całą ul. Lubicką bez zatrzymywania się.

- Drugim elementem zadania pt. „Rozwój sieci tramwajowej w terminie do 2013 roku” jest stworzenie systemu informacji pasażerskiej. Chodzi o to, aby pasażer w Toruniu miał informację kiedy rzeczywiście tramwaj przyjedzie na przystanek, na którym stoi. Takie systemy funkcjonują już np. w Warszawie, ale ograniczają się do wydzielonego rejonu lub linii. U nas ma to obejmować całe miasto. Na każdym przystanku będzie tablica świetlna z informację, że tramwaj, np. „jedynka” podjedzie za 3 minuty. W razie jakichkolwiek zakłóceń dyspozytor w centrali MZK wyświetli odpowiedni komunikat. - informuje Andrzej Szefler, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej toruńskiego magistratu.

Częścią trzecią przełomu tramwajowego w Toruniu jest przedłużenie linii nr 1 do UMK. Póki co analizuje się różne warianty przebiegu tej trasy. Pod uwagę brany jest scenariusz, w którym tramwaj tej linii jechałby ze Skarpy do pl. Teatralnego i dalej al. Solidarności, Czerwoną Drogą i dalej Kraszewskiego do skrzyżowania z Bema, Broniewskiego, przedłużeniem ul. Sienkiewicza do pl. Frelichowskiego, Gagarina do pętli przy ul. Okrężnej. W tej sytuacji „Jedynka” odeszłaby od starej trasy, od pl. Teatralnego, na Bydgoskie Przedmieście. W tamten rejon jeździłby tramwaj o innym numerze.

 - Realizując te zadania, do 2013 roku MZK zmodernizuje 18 wagonów. Cztery w kolorze żółto-niebieskim już są gotowe. Otwarcie linii do UMK planujemy na inaugurację roku akademickiego 2011/2012. – powiedział Andrzej Szefler.


Autor: (źródło: Krzysztof Lietz, Nowości, 27.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.