Drugi etap kampanii informacyjnej Zarządu Transportu Miejskiego pod hasłem „Tramwajem na Tarchomin” rozpoczyna się 15 września. Mieszkańcy Białołęki będą mogli poszerzyć wiedzę o linii tramwajowej i zadać nurtujące ich pytania na spotkaniach z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego, a także przyczynić się do promocji ważnej komunikacyjnej inwestycji.
Spotkajmy się na Tarchominie (i nie tylko)
Do końca roku przewidziano sześć cyklicznych spotkań na terenie dzielnicy Białołęka. Pierwsze – 22 września, odbędzie się o godz. 18.00 w Szkole Podstawowej nr 154 przy ul. Leśnej Polanki 63/65. Kolejne spotkania będą organizowane co dwa tygodnie. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą poznać szczegóły planowanej trasy, zadać pytanie, wyjaśnić wątpliwości lub podzielić się swoimi opiniami.
Okazją do zasięgnięcia informacji o inwestycji będzie również wizyta w namiocie Zarządu Transportu Miejskiego, który pojawi się 18 września podczas „Pożegnanie lata na Białołęce”. Tego samego dnia o Tramwaj na Tarchomin będą mogli pytać goście Dni Transportu Publicznego na Młocinach, gdzie działać będzie stoisko informacyjne ZTM.
Konkursy dla każdego
Mieszkańcy Białołęki (i nie tylko) mogą sami wziąć udział w promocji planowanej linii tramwajowej. Do udziału w konkursie na logotyp kampanii „Tramwajem na Tarchomin” zapraszamy pełnoletnich grafików, zarówno amatorów jak i profesjonalistów. Prace w postaci elektronicznego pliku graficznego można nadsyłać do 21 października, na adres mailowy konkurs@ztm.waw.pl. Każdy z uczestników może zgłosić jedną propozycję. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe. Szczegóły w regulaminie konkursu na stronie www.ztm.waw.pl.
Przewidziane są również konkursy dla młodszych i najmłodszych mieszkańców Białołęki.
Kampania na ulicach
Kampania „Tramwajem na Tarchomin” od 15 września będzie widoczna na ulicach Białołęki i w całej Warszawie. Ulotki i plakaty pojawią się w pojazdach komunikacji miejskiej oraz w gablotach wiat przystankowych (także na Młocinach). Trafią również do miejsc, z których na co dzień korzystają mieszkańcy dzielnicy, np. sklepów i domów handlowych. Na tylnych ścianach autobusów, kursujących na terenie Białołęki, umieszczona zostanie grafika kampanii (na razie przygotowana przez ZTM, ale następnym razem – kto wie – być może już opracowana przez zwycięzcę konkursu). Na monitorach w taborze oraz w warszawskich stacjach telewizyjnych emitowany będzie spot TnT.
Tramwaj zgodnie z planem
Cały czas trwają prace nad przygotowaniem inwestycji. We wrześniu zakończą się prace projektowe. Następnie projektant – firma MP Mosty z Krakowa rozpocznie procedurę ubiegania się o zezwolenie na realizację budowy, wydawane przez Biuro Planowania i Rozwoju m.st. Warszawy. Procedura przewiduje uzyskanie zezwolenia Zakładu Uzgadniania Dokumentacji, opinii miejskiego inżyniera ruchu oraz uzgodnień branżowych. Na uzyskanie prawomocnego zezwolenia budowlanego projektant ma czas do 20 grudnia bieżącego roku.
Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 14.09.2010)