baner
baner
baner
ZAKŁAD USŁUG TABOROWYCH „REMTRAK” Spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Transformator pod choinką

Zbliżają się święta, co powoduje wzrost kradzieży urządzeń kolejowych. Wynika to często z trudnej sytuacji materialnej, co jednak nie usprawiedliwia stwarzania niebezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Powoduje to nie tylko straty materialne sięgające milionów złotych (około 1 mln zł miesięcznie), opóźnione pociągi (tysiące spóźnionych pasażerów), ale także zagrożenie w ruchu pociągów (możliwość spowodowania katastrofy kolejowej).

Kradzież obejmuje wszystko, kable, przewody jezdne, liny nośne, urządzenia sterowania ruchem, ciężary naprężające sieć trakcyjną, szyny i wiele innych.

- W duże zdumienie wprawiła pracowników PKP Energetyka S.A. próba kradzieży… transformatora energetycznego. W czwartek, na terenie sekcji Kutno, PKP Energetyka S.A. – Zakładu Łódzkiego, stwierdzono nieudaną próbę kradzieży transformatora energetycznego 15/0, 4kV, 63kVA na przejeździe Grodno (linia Kutno – Ostrowy). Transformator został zrzucony z słupowej stacji transformatorowej. Złodziejom nie udało się go ukraść, prawdopodobnie zostali spłoszeni. - czytamy w komunikacie PKP Energetyka.

W ostatnich dniach było więcej takich przypadków. W sobotę (21.11) złodzieje ukradli 300 metrów bieżących liny nośnej i 600 metrów bieżących przewodu jezdnego na szlaku Gostynin – Łąck oraz zabrali 600 metrów bieżących liny nośnej i 600 metrów bieżących przewodu jednego na szlaku Sierakówek – Gostynin. Także w niedzielę (22.11) doszło do zuchwałej kradzieży, na linii Kozuby – Chociw (kradzież 600 metrów bieżących liny nośnej).

- Dzięki intensywnym staraniom PKP Energetyka S.A., PKP PLK, Straży Ochrony Kolei oraz odpowiednich służb ścigania takich zdarzeń z każdym rokiem jest mniej. Największy problem wciąż jednak występuje w województwach: świętokrzyskim, śląskim i pomorskim. Tylko w trzech kwartałach bieżącego roku odnotowano 480 kradzieży elementów infrastruktury kolejowej. To spadek o 23% w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku (623 zdarzenia). Takim przykładem, małym sukcesem w tej nierównej walce, było np. ujęcie przez funkcjonariuszy SOK z Posterunku w Jaworznie Szczakowej osoby usiłującej sprzedać w punkcie skupu złomu czterech sztuk lin dławikowych pochodzących z kradzieży na szlaku Jaworzno Ciężkowice – Balin. - czytamy dalej.

Kolej apeluje do świadków kradzieży elementów infrastruktury kolejowej, aby zgłaszali takie zdarzenia (także anonimowo) bezpośrednio do Straży Ochrony Kolei (całodobowy nr stacjonarny: (22) 47 44 444 lub do Policji. Ponadto, Straż Ochrony Kolei w każdym z 8 regionów uruchomiła całodobowe nr telefonów, które dostępne są na stronie internetowej www.kgsok.pl.

(fot. - PKP Energetyka)


Autor: (źródło: PKP Energetyka, 24.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.