baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Trójmiejska SKM-ka będzie samorządowa

Kontrolę nad Szybką Koleją Miejską przejmą w najbliższych latach trójmiejskie samorządy. W efekcie pojawią się nowe kolejki SKM, a większość przystanków czekają remonty. W spółkę już w tym roku włodarze zainwestowali ponad 15 mln. zł.

Obecnie składy i stacje nie są w najlepszej kondycji, gdyż SKM podlega Polskim Kolejom Państwowym. A te od dawna borykają się z problemami finansowymi i nie stać ich na duże inwestycje w SKM.

Pewien postęp oczywiście jest widoczny, gdyż dzięki dotychczasowemu dofinansowaniu przez samorządy kilka przystanków zostało wyremontowanych, albo trwa na nich remont, tak jak na stacjach Sopot i Sopot Wyścigi. Ponadto kolej planuje, iż w ciągu 2-3 lat ma powstać również przystanek SKM Gdańsk-Śródmieście.

W 2010 r. samorządy mają osiągnąć ponad 50 proc. udział w kapitale zakładowym Szybkiej Kolei Miejskiej. Dotąd samorządowi właściciele SKM-ki czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i gmina Gdańsk dokapitalizowali ją na łączna kwotę 13 mln złotych. Poza tym, dzięki uchwałom przyjętym przez Rady Miasta Gdyni i Sopotu, kapitał spółki zostanie podwyższony o 1 mln oraz 1,75 mln złotych. Udziały te czekają jeszcze na rejestrację w KRS.

- Usamorządowienie SKM wynika z racjonalnych przesłanek, lokalny gospodarz terenu w tym wypadku Samorząd Województwa Pomorskiego, orientuje się najlepiej odnośnie potrzeb i problemów SKM. Znacznie łatwiej jest zarządzać spółką, której bieżącą działalność można obserwować każdego dnia - mówi Marcin Głuszek dyrektor marketingu i sprzedaży w SKM.

Przewoźnik ma również nadzieję na wejście z udziałami gminy Pruszcz Gdański, która już wstępnie zadeklarowała 1 mln zł.

- Liczymy na naszych nowych udziałowców, nie tylko w kwestiach finansowych. Wciąż mówi się dużo o promocji Trójmiasta jako całości. Chętnie udostępnimy powierzchnię swoich pociągów na wspólne akcje promujące nasz region. Inwestujące w SKM gminy oprócz przekazywania funduszy na infrastrukturę, zachęcamy do ponoszenia nakładów na tabor kolejowy, który również może stać się dobrą wizytówką miast a pasażerom znacznie ułatwi codzienne podróże - informuje Marcin Głuszek.


Autor: (źródło: Katarzyna Moritz, trojmiasto.pl, 12.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.