baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Trójmiejska SKM-ka będzie samorządowa

Kontrolę nad Szybką Koleją Miejską przejmą w najbliższych latach trójmiejskie samorządy. W efekcie pojawią się nowe kolejki SKM, a większość przystanków czekają remonty. W spółkę już w tym roku włodarze zainwestowali ponad 15 mln. zł.

Obecnie składy i stacje nie są w najlepszej kondycji, gdyż SKM podlega Polskim Kolejom Państwowym. A te od dawna borykają się z problemami finansowymi i nie stać ich na duże inwestycje w SKM.

Pewien postęp oczywiście jest widoczny, gdyż dzięki dotychczasowemu dofinansowaniu przez samorządy kilka przystanków zostało wyremontowanych, albo trwa na nich remont, tak jak na stacjach Sopot i Sopot Wyścigi. Ponadto kolej planuje, iż w ciągu 2-3 lat ma powstać również przystanek SKM Gdańsk-Śródmieście.

W 2010 r. samorządy mają osiągnąć ponad 50 proc. udział w kapitale zakładowym Szybkiej Kolei Miejskiej. Dotąd samorządowi właściciele SKM-ki czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i gmina Gdańsk dokapitalizowali ją na łączna kwotę 13 mln złotych. Poza tym, dzięki uchwałom przyjętym przez Rady Miasta Gdyni i Sopotu, kapitał spółki zostanie podwyższony o 1 mln oraz 1,75 mln złotych. Udziały te czekają jeszcze na rejestrację w KRS.

- Usamorządowienie SKM wynika z racjonalnych przesłanek, lokalny gospodarz terenu w tym wypadku Samorząd Województwa Pomorskiego, orientuje się najlepiej odnośnie potrzeb i problemów SKM. Znacznie łatwiej jest zarządzać spółką, której bieżącą działalność można obserwować każdego dnia - mówi Marcin Głuszek dyrektor marketingu i sprzedaży w SKM.

Przewoźnik ma również nadzieję na wejście z udziałami gminy Pruszcz Gdański, która już wstępnie zadeklarowała 1 mln zł.

- Liczymy na naszych nowych udziałowców, nie tylko w kwestiach finansowych. Wciąż mówi się dużo o promocji Trójmiasta jako całości. Chętnie udostępnimy powierzchnię swoich pociągów na wspólne akcje promujące nasz region. Inwestujące w SKM gminy oprócz przekazywania funduszy na infrastrukturę, zachęcamy do ponoszenia nakładów na tabor kolejowy, który również może stać się dobrą wizytówką miast a pasażerom znacznie ułatwi codzienne podróże - informuje Marcin Głuszek.


Autor: (źródło: Katarzyna Moritz, trojmiasto.pl, 12.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.