baner
baner
baner
OTTIMA plus sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Trójmiejska unifikacja taryf

Są plusy i minusy ujednolicenia taryf za przejazdy komunikacją miejską. Plus - od czerwca w trójmiejskich autobusach, tramwajach i trolejbusach kasować będziemy takie same bilety. Minus - niektóre ceny wzrosną, a wspólna taryfa nie obejmie na razie pociągów SKM.

Począwszy od 1 czerwca czaka nas w Trójmieście niemała zmiana. Stracimy stare bilety. W Gdańsku wycofany zostanie bilet 15-minutowy i 45-minutowy. W Gdyni korzystający z biletów jednorazowych zapomną o strefach taryfowych (teraz jeśli je przekraczają, muszą kasować droższy bilet). Nowum będą znane w Gdańsku bilety 60-minutowe. W Sopocie również pojawią się pewne modyfikacje - zniknie osobna sopocka taryfa, a zacznie obowiązywać taka sama - jedna, trójmiejska.

Następstwem czerwcowych zmian ma być wprowadzenie takich samych taryf w Trójmieście. Dla pasażerów oznacza to przede wszystkim większy komfort korzystania z komunikacji. Znikną „taryfowe granice”. Zmiany ułatwią życie także turystom, którzy często mają problemy w zrozumieniu różnic między taryfami, i padają ofiarą kontrolerów.

Plusem są na pewno obniżki cen niektórych biletów. Np. cena biletu 60-minutowego w Gdańsku spadnie z 4,20 do 3 zł. Również w Gdańsku potanieje także tzw. bilet jednoprzejazdowy dzięki, któremu można jeździć jednym autobusem od pętli do pętli, niezależnie od czasu przejazdu. Obecnie ten bilet kosztuje 3 zł, od czerwca kosztować będzie 2,5 zł.

Minusem będą podwyżki. Mieszkańcy Gdańska nie będą mogli dłużej kupować najtańszych „15-minutówek”(teraz kosztują 2 zł). Jeśli chodzi o Gdynię, to poprzez ujednolicenie „jednoprzejazdówki” zdrożeją tam z 2 do 2,5 zł.

Ta wspólna taryfa jest kolejnym etapem na drodze do integracji komunikacji miejskiej w Trójmieście. Pamiętamy, że od ponad roku pasażerowie mogą korzystać z okresowych biletów metropolitalnych, ważnych w całej aglomeracji (także w Szybkiej Kolei Miejskiej). Na ich niekorzyść działa jednak wysoka cena. Miesięczny bilet na całą sieć kosztuje 200 zł.

Likwidacja gminnych zarządów komunikacji miejskiej (takich jak ZTM w Gdańsku i ZKM w Gdyni) miała zapewnić Oszczędności - i obniżki cen biletów. Pomóc w oszczędnościach miało także przekazanie wszystkich zadań owych zarządów do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Do wspólnego systemu taryfowego miała być także wciągnięta przez Związek Szybka Kolej Miejska. Do tego jednak na razie nie dojdzie z powodu braku funduszy. - Chodzi dokładnie o sprzedaż biletów. Jeśli przenieślibyśmy ją do MZKZG, zmniejszylibyśmy budżet miasta, tym samym obniżając naszą zdolność kredytową - oznajmia wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki.

Jeśli Gdańsk postawi na swoim to o pełnej integracji komunikacji w Trójmieście włączajacej w system także SKM - możemy na razie zapomnieć.

Nowa taryfa w Trójmieście - podstawowe rodzaje biletów:

  • Jednorazowy na linię zwykłą - 2,5 zł
  • 60-minutowy na linie zwykłe - 3 zł
  • Jednorazowy na linię pospieszną - 3,5 zł*
  • 60-minutowy na linie zwykłe i pospieszne - 4 zł
  • Całodzienny na sieć jednego z zarządców (MZK Wejherowo, ZKM Gdynia lub ZTM Gdańsk) - 10 zł
  • Gdańskie linie pospieszne (B, C, E) otrzymają status linii zwykłych.

 


Autor: (źródło: Gazeta Wyborcza)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.