baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Trwa modernizacja linii kolejowej między Świerczami a Mławą

19 lipca władzom Ciechanowa i zaproszonym gościom został zaprezentowany projekt pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Ciechanów" realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako kolejny etap przebudowy połączenia kolejowego z Warszawy do Gdyni. Celem projektu jest zwiększenie komfortu podróżowania, podniesienie standardu bezpieczeństwa, a także zasadnicze skrócenie czasu przejazdu na modernizowanej linii E 65.

Modernizacja linii E 65/C-E 65 Warszawa – Gdynia, na obszarze LCS Ciechanów obejmuje następujące stacje i przystanki osobowe: Świercze, Kałęczyn, Gąsocin, Gołotczyzna, Ciechanów Przemysłowy, Ciechanów, Czeruchy, Krośnice Mazowieckie, Konopki, Stupsk Mazowiecki, Wyszyny, Mława Miasto oraz Mława. Projekt realizowany jest w ramach 10 kontraktów. Dotychczas PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarła 7 umów, dla pozostałych 3 trwają procedury przetargowe.

Modernizacja infrastruktury kolejowej w obszarze LCS Ciechanów - od Świercz do Mławy, obejmuje łącznie:

  • budowę 10 wiaduktów kolejowych,
  • budowę 22 wiaduktów drogowych,
  • budowę 8 przejść podziemnych dla pieszych,
  • budowę blisko 6 km nowoczesnych peronów,
  • modernizację ponad 60 km szlaków kolejowych,
  • wymianę 330 latarni i 2100 słupów trakcyjnych,
  • rozstawienie 130 km sieci trakcyjnej.


Szereg korzyści uzyskają również mieszkańcy okolic Ciechanowa. Skróceniu ulegnie czas podróży, poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu kołowego i pieszego dzięki ponad 30 nowym wiaduktom. Wzrośnie również atrakcyjność inwestycyjna terenów. 

Projekt inwestycyjny, którego zakończenie planowane jest na rok 2013, umożliwi podróżowanie z Warszawy do Gdyni z prędkością 160 km/h, w przypadku klasycznego pociągu pasażerskiego oraz w wariancie składu z tzw. wychylnym pudłem z prędkością 200 km/h. Dzięki realizacji tej inwestycji poprawi się komfort podróżowania, wyeliminowane zostaną również bariery architektoniczne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a parametry techniczne infrastruktury kolejowej obszaru LCS Ciechanów dostosowane zostaną do najwyższych standardów Unii Europejskiej.

Koszt realizacji projektu to suma ponad 1 943 855 259,00 zł. Dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej wynosi 1 273 477 895,20 zł.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 19.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.