baner
baner
baner
Frimatrail Frenoplast S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Trwa modernizacja linii kolejowej między Świerczami a Mławą

19 lipca władzom Ciechanowa i zaproszonym gościom został zaprezentowany projekt pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Ciechanów" realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako kolejny etap przebudowy połączenia kolejowego z Warszawy do Gdyni. Celem projektu jest zwiększenie komfortu podróżowania, podniesienie standardu bezpieczeństwa, a także zasadnicze skrócenie czasu przejazdu na modernizowanej linii E 65.

Modernizacja linii E 65/C-E 65 Warszawa – Gdynia, na obszarze LCS Ciechanów obejmuje następujące stacje i przystanki osobowe: Świercze, Kałęczyn, Gąsocin, Gołotczyzna, Ciechanów Przemysłowy, Ciechanów, Czeruchy, Krośnice Mazowieckie, Konopki, Stupsk Mazowiecki, Wyszyny, Mława Miasto oraz Mława. Projekt realizowany jest w ramach 10 kontraktów. Dotychczas PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarła 7 umów, dla pozostałych 3 trwają procedury przetargowe.

Modernizacja infrastruktury kolejowej w obszarze LCS Ciechanów - od Świercz do Mławy, obejmuje łącznie:

  • budowę 10 wiaduktów kolejowych,
  • budowę 22 wiaduktów drogowych,
  • budowę 8 przejść podziemnych dla pieszych,
  • budowę blisko 6 km nowoczesnych peronów,
  • modernizację ponad 60 km szlaków kolejowych,
  • wymianę 330 latarni i 2100 słupów trakcyjnych,
  • rozstawienie 130 km sieci trakcyjnej.


Szereg korzyści uzyskają również mieszkańcy okolic Ciechanowa. Skróceniu ulegnie czas podróży, poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu kołowego i pieszego dzięki ponad 30 nowym wiaduktom. Wzrośnie również atrakcyjność inwestycyjna terenów. 

Projekt inwestycyjny, którego zakończenie planowane jest na rok 2013, umożliwi podróżowanie z Warszawy do Gdyni z prędkością 160 km/h, w przypadku klasycznego pociągu pasażerskiego oraz w wariancie składu z tzw. wychylnym pudłem z prędkością 200 km/h. Dzięki realizacji tej inwestycji poprawi się komfort podróżowania, wyeliminowane zostaną również bariery architektoniczne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a parametry techniczne infrastruktury kolejowej obszaru LCS Ciechanów dostosowane zostaną do najwyższych standardów Unii Europejskiej.

Koszt realizacji projektu to suma ponad 1 943 855 259,00 zł. Dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej wynosi 1 273 477 895,20 zł.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 19.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.