Sześć ofert wpłynęło w przetargu na opracowanie załączników do wniosku o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko „Rezultaty studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści (dla dużego projektu) dla projektu infrastruktury kolejowej” dla projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”.
W dniu 16 sierpnia 2010r. o godz. 11:00 odbyło się otwarcie ofert w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie, swoje oferty zgłosiły następujące firmy :
oferta na kwotę 187 000,00 zł netto, 228 140,00 zł brutto
oferta na kwotę 192 000,00 zł netto, 234 240,00 zł brutto
Konsorcjum w składzie:
oferta na kwotę 528 000,00 zł netto, 644 160,00 zł brutto
Konsorcjum w składzie:
oferta na kwotę 477 800,00 zł netto, 582 916,00 zł brutto
oferta na kwotę 220 126,06 zł netto, 268 553, 79 zł brutto
oferta na kwotę 297 500,00 zł netto, 362 950, 00 zł brutto
Kwota, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 854 000,00 PLN.
Przedsięwzięcia pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”. realizowane będzie jako dwa projekty :
1. Projekt POIiŚ 7.1-19.1 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie –Radom”.
2. Projekt POIiŚ 7.1-19.2 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom – PRACE PRZYGOTOWAWCZE”.
Obecnie w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.1 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom” realizowana jest umowa na „Wykonanie dokumentacji geodezyjnej do celów projektowych niezbędnej do przeprowadzenia modernizacji linii nr 8 (tor nr 1 i 2) na odcinku Warszawa Okęcie – Kielce, łącznie z tymi stacjami”. Produktem umowy będą m.in. mapy do celów projektowych, niezbędne do wykonania dokumentacji projektowych. W ramach Projektu POIiŚ 7.1-19.2 „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom – PRACE PRZYGOTOWAWCZE” opracowane zostaną dokumentacje projektowe i materiały przetargowe dla odcinków obejmujących Lokalne Centra Sterowania: LCS Warszawa Okęcie i LCS Radom - obecnie w końcowej fazie jest procedura wyboru wykonawców. Opracowane będą również załączniki.
Do wniosku o dofinansowanie dla projektu POIiŚ 7.1-19.1. W czerwcu 2010 r. ogłoszono postępowanie przetargowe na opracowanie wymienionych załączników do wniosku o dofinansowanie, natomiast otwarcie ofert odbyło się w dniu 16.08.2010 r.
Ponadto istotnym jest, że wydana dnia 30.04.2010 r. Decyzja o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej na obszarze woj. mazowieckiego dla istniejącego obszaru kolejowego niezbędnego pod inwestycję, z dniem 15.07.2010 r. stała się decyzją ostateczną.
Inwestycja przewidziana jest do realizacji do roku 2015.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 17.08.2010)