baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Trzy umowy na modernizację odcinka Podłęże - Tarnów

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, iż Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko nr 7.1-30 na odcinku Podłęże – Tarnów realizowany jest w ramach 3 umów modernizujących infrastrukturę kolejową:

  • Modernizacja odcinka Podłęże – Bochnia w km 16,000 – 39,000
  • Modernizacja odcinka Bochnia– Biadoliny w km 39,000 – 61,300
  • Modernizacja odcinka Biadoliny – Tarnów w km 61,300 – 80,200 


Ogólna wartość 3 umów obejmujących odc. Podłęże –Tarnów to 1 509,99 mln PLN. 

W ramach modernizacji planuje się wykonanie m.in. następujących robót budowlanych:

modernizacja linii do standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego) tj.: 

  • prędkość V=160 km/h dla ruchu pasażerskiego i V=120 km/h dla ruchu towarowego,
  • modernizacja układu torowego na długości 64,0 km linii dwutorowej (ponad 167 km torów i ok. 200 rozjazdów)
  • przebudowa 7 stacji (Podłęże, Kłaj, Bochnia, Brzesko, Bogumiłowice, Tarnów Mościce, Tarnów,
  • przebudowa 8 przystanków osobowych (Staniątki, Szarów, Stanisławice, Cikowice, Rzezawa, Jasień Brzeski, Biadoliny i Sterkowiec),
  • na przebudowywanych stacjach i przystankach budowa nowych peronów z dojściami przystosowanymi do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych,
  • przebudowa lub budowa 170 szt. obiektów inżynieryjnych, w tym 55 wiaduktów i mostów oraz 115 przepustów, 
    modernizacja 8 przejazdów w poziomie szyn,
  • przebudowa lub budowa 9 szt. podziemnych przejść dla pieszych (Podłęże, Staniątki, Kłaj, Bochnia, Brzesko, Biadoliny, Bogumiłowice, Tarnów Mościce i Tarnów),
  • budowa 12 szt. przejść ekologicznych dla zwierząt,
  • budowa ok. 42 km ekranów akustycznych,
  • przebudowa sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, 


Efekty projektu: 

  • pobudzanie rozwoju gospodarczego na szczeblu regionalnym i krajowym,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • zwiększenie efektywności wykorzystania linii kolejowych,
  • zmniejszenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne,
  • likwidacja istniejących ograniczeń prędkości,
  • dostosowanie infrastruktury kolejowej do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych,
  • skrócenie czasu przejazdu. 


W okresie od 1 czerwca 2011r. do 31 sierpnia 2011r. nie planowane są zamknięcia torów na odcinku Podłęże – Tarnów. 

Przewidywane zakończenie realizacji robót na całym odcinku Podłęże – Tarnów – 31 grudnia 2014r.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 25.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.