baner
baner
baner
IME-AUTOLIFT POLSKA

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

„Trzynastka” szczęśliwa dla pasażerów

Stolica usprawnia połączenie komunikacyjne lotniska im. Fryderyka Chopina z centrum Warszawy i Stadionem Narodowym. Spółka Szybka Kolej Miejska zakupiła 13 nowoczesnych składów od holdingu Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Pierwsze składy pojawią się w Warszawie w połowie 2011 roku. Z centrum Warszawy na Okęcie dojedziemy w ciągu 20 minut.

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne będą bardziej przyjazne dla pasażerów i dostosowane do komfortowego oraz bezpiecznego przewozu podróżujących. Zostaną wyposażone w większą liczbę drzwi (12 par) oraz podłogę dostosowaną do wysokości peronów, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wszystkie będą posiadały klimatyzację, monitoring, który obejmie całość wnętrza wagonu. Zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i przewozów rowerów. Układ siedzeń,  podobny do tego, jaki pasażerowie znają z metra (wzdłuż ścian, frontem do środka wagonu), brak przegród pomiędzy członami oraz większa długość pociągów pozwolą na transport do 900 osób jednocześnie.

Wartość zamówienia wynosi 299 mln zł netto. Pierwsze dwa nowoczesne składy pojawią się w Warszawie po 14 miesiącach od dnia podpisania umowy, czyli w maju 2011 r. Kolejne będą trafiały do stolicy sukcesywnie, co miesiąc. Ostatni zostanie wprowadzony do ruchu 18 miesięcy od daty zawarcia umowy. Wszystkie nowe pojazdy zostaną objęte trzyletnią gwarancją i przez ten okres producent zapewni również obsługę techniczną. W ramach kontraktu PESA przeszkoli także maszynistów SKM, którzy będą obsługiwać nowe składy.

Składy będą używane do obsługi Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina, a przejazd z lotniska do centrum Warszawy zajmie ok. 20 min. Pociągi będą kursować co 15 minut, po trasie: W-wa Służewiec, W-wa Żwirki i Wigury, W-wa Rakowiec, W-wa Al. Jerozolimskie, W-wa Zachodnia, W-wa Ochota, W-wa Śródmieście, W-wa Powiśle, W-wa Stadion, W-wa Wschodnia. Na stacji W-wa Wschodnia linia rozdzieli się i co drugi pociąg będzie jeździł trasą W-wa Rembertów, W-wa Wesoła, W-wa Wola Grzybowska, Sulejówek, Sulejówek-Miłosna, a co drugi będzie jechał w kierunku Legionowa, trasą: W-Wa Praga, W-wa Toruńska, W-wa Żerań, W-wa Płudy, W-wa Choszczówka, Legionowo.

Nowa stacja kolejowa na Lotnisku Chopina zlokalizowana została w bezpośrednim sąsiedztwie terminali pasażerskich, co zapewni dogodną i komfortową komunikację pieszą pomiędzy tymi dworcami. Będzie w pełni dostosowana do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania. Dwutorowa łącznica budowana przez Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmie trasę od przystanku osobowego Warszawa Służewiec do stacji końcowej na lotnisku Okęcie. Całkowity koszt netto robót budowlanych wynosi  191 655 957,7 PLN.

To nie koniec dobrych wiadomości dla pasażerów. Najpóźniej do czerwca 2010 roku linie SKM zasilą dodatkowe cztery składy, wyprodukowane przez firmę NEWAG S.A.

(grafika - ZTM Warszawa)


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 16.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.