W dwóch planach zagospodarowania okolic Stadionu Narodowego rozmijają się tunele metra. I to nie jest żart.
Okolice Stadionu Narodowego pokrywają aż trzy plany zagospodarowania: Portu Praskiego, rejonu Dworca Wschodniego i sąsiedztwa samego stadionu. Dwa ostatnie uwzględniają przebieg planowanej trzeciej linii metra - z Dworca Zachodniego przez stację przesiadkową pod PKP Stadion i dalej na Gocław. Internauci z poświęconego inwestycjom forum www.skyscrapercity.com zestawili wyłożone rysunki tych dwóch planów. Linia metra wygląda na nich jak wodociąg po trzęsieniu ziemi: w planie okolic dworca tunel zaczyna się ok. 150 m od miejsca, w którym urywa się on w planie okolic Stadionu!
- Przebieg tunelu ustalaliśmy na podstawie analizy zrobionej przez firmę Sener na zlecenie ratusza - zapewnia Krzysztof Domaradzki z pracowni Dawos, która odpowiada za plan okolic Dworca Wschodniego.
- Nanieśliśmy na projekt informacje o przebiegu tuneli, które w formie elektronicznej dostaliśmy od Metra Warszawskiego - mówi Marcin Świetlik z pracowni BPRW, która zaplanowała otoczenie stadionu. - Sprawdzę, skąd wzięła się różnica. Jeżeli będzie konieczna poprawka, nie będzie z tym problemu.
- Kształt trzeciej linii metra dopiero się krystalizuje - podkreśla rzecznik Metra Krzysztof Malawko. Nie wyklucza, że jedna z pracowni mogła nie dostać najświeższych poprawek.
Marek Mikos, szef miejskiego biura architektury, potwierdza, że w wyłożonych rysunkach planów linia metra się rwie. Ale uspokaja: - Po rozpatrzeniu uwag złożonych do planu Dworca Wschodniego linia już jest ciągła.
Krzysztof Malawko ostrzega: - Dzisiejsze opracowania wytyczające przebieg tej linii metra to dopiero bardzo wstępne przymiarki. Za kilkadziesiąt dni mogą się pojawić kolejne korekty. Na razie temat trzeciej linii metra tak naprawdę dla nas nie istnieje.
W analizie firmy Sener przyjęto, że trzecia linia metra w 2025 r. będzie już działać. Ale w ratuszu nikt na razie nie określa, czy i kiedy mogłaby się zacząć ta inwestycja. Nie zapadły nawet decyzje co do tego, kiedy wystartuje budowa drugiej części drugiej linii (teraz zaczyna się budowa odcinka śródmiejskiego), ani co do tego, czy najpierw będzie budowany odcinek na Bemowo, czy na Targówek.
Autor: (źródło: gazeta.pl, 03.09.2010)