baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Umowa na budowę urządzeń zapewniających bezpieczeństwo ruchu pociągów na linii Warszawa – Gdańsk podpisana

Na trasie Warszawa – Gdynia zostaną zainstalowane urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru(DSAT). 15.12.2011r. w siedzibie Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie, została podpisana z wykonawcą - firmą TENS Sp. z o.o. - umowa pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, DSAT, ERTMS/ETCS/GSM-R oraz modernizacji systemu zasilania układu trakcyjnego" POiIŚ 7.1-1.4.

Projekt jest ostatnim etapem realizowanego zadania modernizacji linii E65 na odcinku Warszawa – Gdynia którego podstawowym celem jest dostosowanie ok. 350 km trasy do standardów transeuropejskiej sieci transportowej łączącej północ i południe Europy, w szczególności do warunków wynikających z umów międzynarodowych AGC i AGTC oraz interoperacyjności, w tym m.in. do kursowania pociągów osobowych z taborem klasycznym z prędkością V max = 160 km/h, pociągów osobowych z wychylnym pudłem z prędkością V max = 200 km/h, a pociągów towarowych z prędkością V max = 120 km/h.

Realizacja robót ujętych w projekcie POiIŚ 7.1-1.4 możliwa będzie po zakończeniu robót podstawowych w poszczególnych LCS tj. :

Rok 2012

zabudowa urządzeń DSAT na terenie LCS Ciechanów, LCS Działdowo, LCS Iława, LCS Nasielsk i LCS Tczew

lata 2013-2014

zabudowa urządzeń DSAT na terenie LCS Malbork, LCS Iława, LCS Gdańsk i LCS Gdynia

Linia Warszawa – Gdańsk – Gdynia stanowi początkowy odcinek międzynarodowego ciągu kolejowego E65 Gdynia - Warszawa - Wiedeń - Rijeka i objęta jest "Umową europejską o głównych międzynarodowych liniach kolejowych" (AGC) oraz "Umową o ważniejszych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących" (AGTC) i stanowi element Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN) sprecyzowanej decyzją 1692/96 Unii Europejskiej. Linia przebiega na terenie 3 województw tj. mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego i pomorskiego.

Wartość zamówienia to 21 215 679,00 PLN netto, 26 095 285,17 PLN brutto. Wykonawca zobowiązuje się, że zaprojektuje i wykonana roboty nie dłużej niż do 31.12.2014r.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 16.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.