baner
baner
baner
M&MR Trading Polska Sp. z o.o. / TransComfort

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Umowa na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich

W przetargu na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych, zorganizowanym przez Koleje Mazowieckie, termin podpisania umowy został opóźniony tak znacząco, że firma Stadler nie jest obecnie w stanie podpisać umowy i dotrzymać terminów dostaw wymaganych przez zamawiającego. Kontrakt zakłada sztywne terminy dostaw, które muszą być dotrzymane niezależenie od daty podpisania umowy. Przetarg zorganizowany przez Koleje Mazowieckie został rozstrzygnięty w styczniu 2010 roku, ale organizator przetargu wyraził gotowość do podpisania umowy dopiero w listopadzie 2010 roku. W przypadku tak znaczącego opóźnienia nie jest możliwe dostarczenie 16 pojazdów w ciągu 13 miesięcy, czyli dotrzymanie sztywnych terminów dostaw ustalonych w umowie.

„Firma Stadler jest znana w branży kolejowej z terminowej realizacji dostaw swoich pojazdów. Dlatego też firma nie podpisuje umów ani też nie podejmuje zobowiązań, z których nie jest w stanie się wywiązać. W przypadku przetargu na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych, zorganizowanego przez Koleje Mazowieckie, termin podpisania umowy został opóźniony tak znacząco, że Stadler nie jest w stanie podpisać umowy i dotrzymać terminów dostaw wymaganych przez zamawiającego. Stadler bardzo żałuje, że nie może dostarczyć pociągów dla swojego klienta w Polsce na obowiązujących warunkach, jednakże dobre imię firmy w tym przypadku jest najważniejsze” – powiedział Stanisław Skalski, Dyrektor Handlowy w Grupie Stadler Rail oraz Członek Zarządu Stadler Polska.

12 stycznia 2010 roku Koleje Mazowieckie ogłosiły, że oferta złożona przez firmę Stadler w przetargu na dostawę 16 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych została najwyżej oceniona. Jednocześnie tego samego dnia przetarg został unieważniony. Firma Stadler odwołała się od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Na początku marca 2010 roku KIO uznała złożone przez firmę Stadler odwołanie od decyzji Kolei Mazowieckich o unieważnieniu przetargu na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Swoją decyzją KIO otworzyła Kolejom Mazowieckim drogę do podpisania umowy z firmą Stadler na początku kwietnia 2010 roku, ponieważ zgodnie z obowiązującym prawem, wyrok wydany przez KIO umożliwia zamawiającemu zawarcie umowy zaraz po jego ogłoszeniu. Niestety, Koleje Mazowieckie nie podpisały umowy z firmą Stadler i odwołały się do sądu. W lipcu 2010 roku sąd nakazał Kolejom Mazowieckim unieważnić decyzję o unieważnieniu przetargu. Jeszcze w tym samym miesiącu Stadler ponownie zwrócił się do zamawiającego z prośba o podpisanie umowy. W październiku 2010 roku, po upływie siedmiu miesięcy od ogłoszenia decyzji KIO, Koleje Mazowieckie wyraziły chęć zawarcia umowy z firmą Stadler na warunkach określonych w specyfikacji przetargowej.

Niestety, zgodnie z wymogami przetargu, wszystkie 16 pociągów musiałoby zostać dostarczone do końca 2011 roku. Aby zrealizować dostawę w terminie, pozostało zaledwie 13 miesięcy na prace konstrukcyjne i wyprodukowanie pociągów oraz pozyskanie dla nich dopuszczenia do ruchu w Polsce. Jest to zdecydowanie za krótki okres. Z technicznego punktu widzenia dotrzymanie terminów realizacji dostaw ustalonych w kontrakcie przygotowanym przez Koleje Mazowieckie niestety nie jest obecnie możliwe. W związku z powyższym firma Stadler została zmuszona poinformować Koleje Mazowieckie, że nie jest w stanie podpisać umowy.

Firma Stadler będzie nadal uczestniczyć w przetargach na dostawę taboru kolejowego organizowanych w Polsce oraz będzie bardzo zadowolona mogąc w przyszłości dostarczać polskim pasażerom kolejne nowoczesne, energooszczędne pociągi produkowane w naszym zakładzie w Siedlcach.


Autor: (źródło: Stadler, 08.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.