baner
baner
baner
AUDIT RAIL sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Umowa na nadzór nad budową mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej

Most przez Nysę Łużycką położony jest na linii Węgliniec – Horka. Łączy sieci kolejowe PKP PLK S.A. oraz DB Netz AG. Modernizacja obejmie jego przebudowę oraz elektryfikację do punktu styku sieci leżącego po stronie niemieckiej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na nadzór nad modernizacją linii kolejowej C-E 30 na odcinku Węgliniec – Bielawa Dolna – Horka w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, Etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja”

Za najbardziej korzystną uznano ofertę przedstawioną przez firmę EKOCENTRUM – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych Sp. z o.o. opiewającą na kwotę 958 000,00 PLN netto; 1 178 340,00 PLN brutto

Projekt zostanie zrealizowany w ciągu 70 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Usługa będzie polegała na współpracy z dyrektorem projektu i kierownikami kontraktów w ramach realizacji zadania, zajmującymi się m.in. koordynacją działań zaangażowanych podmiotów w zarządzanie i realizację projektu. Inżynier będzie świadczył usługi związane z nadzorem inwestorskim nad robotami, koordynacją działań po stronie niemieckiej, w tym w pozyskaniu wszelkich wymaganych uzgodnień i pozwoleń, a także usługi związane ze współpracą z Urzędami i podmiotami po stronie niemieckiej, przedstawicielami Federalnego Urzędu Kolejowego (EBA), DB Netz AG.

Budowa mostu będzie prowadzona w dwóch etapach:
- wybudowanie jednej części mostu w osi nieużywanego toru wraz z elektryfikacją linii kolejowej do punktu styku sieci trakcyjnych PKP PLK i DB Netz AG.
- przeniesienie ruchu na wybudowaną część mostu i budowa drugiej części mostu, w osi czynnego toru wraz z elektryfikacją linii kolejowej

Po zakończeniu inwestycji pociągi osiągną wyższą niż obecnie prędkość maksymalną- do 120 km/h. Modernizacja urządzeń automatyki i telekomunikacji oraz połączenie ich w jedną całość z urządzeniami niemieckimi pozwoli zachować kompatybilność urządzeń i umożliwi dwutorowy ruch kolejowy pomiędzy stacjami granicznymi Węglińcem, a Horką. Projekt pozwoli na zwiększenie przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy pociągów oraz podwyższy bezpieczeństwo przewozu ładunków.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 05.07.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.