Koleje Mazowieckie zawarły 11 lutego 2010 r. umowę z firmą NEWAG z Nowego Sącza na wykonanie napraw i modernizację 23 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Ze strony Kolei Mazowieckich umowę podpisali Arkadiusz Olewnik – Członek Zarządu oraz Czesław Sulima – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju, a ze strony NEWAG Zbigniew Konieczek – Prezes Zarządu.
Umowa dotyczy wykonania 23 napraw głównych wraz z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w latach 2010-2011. Zakres modernizacji obejmuje m.in. zainstalowanie silników asynchronicznych i falowników – co umożliwi zwrot energii trakcyjnej do sieci energetycznej podczas hamowania i w znaczący sposób przyczyni się do zmniejszenia kosztów eksploatacji. Pociągi te zostaną całkowicie odnowione również wizualnie. Wyposażone będą w nowoczesne, wygodne fotele, nowe i wydajniejsze ogrzewanie, obszerne toalety dostosowane do osób niepełnosprawnych. Zainstalowane zostaną systemy informacji wizualnej i akustycznej oraz systemy ekranów DVD. Cała jednostka zostanie objęta monitoringiem. Wprowadzonych będzie też wiele zmian natury technicznej, takich jak system indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem czy modernizacja sprzęgów czołowych. Zmiany te przyczynią się do podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży. Całkowity koszt napraw i modernizacji wyniesie 85 995 574,92 zł netto i w połowie zostanie pokryty ze środków unijnych.
Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 11.02.2010)