baner
baner
baner
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Zarząd Krajowy

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Umowa na pełnienie nadzoru nad modernizacją linii Kraków – Rzeszów podpisana

W dniu 31 sierpnia br. zawarto umowę na pełnienie nadzoru nad modernizacją linii kolejowej E30/C-E30, na odcinku Kraków – Rzeszów. Wykonawcą prac na linii E30/C-E 30, zostało konsorcjum KOLMEN.

Kontrakt o wartości 19 224 504,00 PLN netto (23 646 139,92 PLN brutto) zrealizuje konsorcjum w składzie:

  • Firma Menadżersko-Konsultingowa KOLMEN Sp. z o.o., Lublin,
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie EXPOL S.A.,
  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe HURTKOL Sp. z o.o., Lublin.


Usługa wymaga także współpracy z dyrektorem projektu i kierownikami kontraktów w ramach realizacji zadania, zajmującymi się m.in. koordynacją działań podmiotów zaangażowanych w zarządzanie i realizację projektu.
 
Inżynier będzie świadczył pełen zakres usług związanych z nadzorem nad realizacją umów podpisanych w ramach przetargów, spraw związanych z umowami przyłączeniowymi, dotyczącymi wykonania robót obejmujących zasilanie sieci trakcyjnej i spraw związanych z przygotowaniem danych niezbędnych do wykonania analiz porealizacyjnych w okresie opracowania dokumentacji projektowej i realizacji robót budowlanych oraz w okresie gwarancji dla robót budowlanych.

W 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podpisały sześć umów na modernizację linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów. Łączna długość modernizowanego odcinka od Krakowa (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wynosi 138,7 km. Dzięki prowadzonej modernizacji wzrośnie nie tylko jakość połączeń i komfort pasażerów, ale również efektywność przewozu towarów między poszczególnymi miastami, Unią Europejską oraz Ukrainą i Rosją.

III Paneuropejski Korytarz Transportowy rozpoczyna się w Dreźnie i prowadzi dalej na wschód do przejścia granicznego Gorlitz – Zgorzelec, przebiega przez najważniejsze ośrodki na południu Polski: Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl, kończąc się na Ukrainie, gdzie dociera do Lwowa i Kijowa.

W ramach modernizacji planowane jest dostosowanie trakcji kolejowej do standardów z umów międzynarodowych AGC i AGTC. Po modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie natomiast do 120 km/h.

Prace modernizacyjne, zaplanowane do 2014 roku, obejma m.in.:

  • budowę przejść dla zwierząt, dostosowanie mostów, wiaduktów i przepustów do warunków ujętych w decyzjach środowiskowych - około 44 szt.,
  • budowę około 58 km ekranów akustycznych,
  • modernizacje układu torowego na długości 138,7 km, wraz z siecią trakcyjna i urządzeniami sterowania ruchem,
  • przebudowę i budowę 14 przystanków osobowych,
  • budowę/przebudowę 130 wiaduktów i mostów,
  • likwidacje maks. 49 przejazdów w poziomie szyn oraz modernizacje i budowę urządzeń SSP(Samoczynna Sygnalizacja Przejazdowa) na 12 przejazdach,
  • przebudowę układów torowych na 16-tu stacjach, w tym zamiana 4 stacji na posterunek i likwidacja 1 stacji.


Orientacyjny koszt całkowity projektu to 4 672,08 mln PLN, z czego szacunkowa kwota dofinansowania z funduszów Unii Europejskiej wyniesie 2 181 018 096 PLN. 

Głównymi celami modernizacji linii kolejowej E30 / C-E 30 są: pobudzenie rozwoju gospodarczego regionu, poprawa jakości i bezpieczeństwa oferty przewozowej, zwiększenie efektywności połączeń między poszczególnymi miastami, Unią Europejską oraz Ukrainą i Rosją, a także ochrona środowiska naturalnego regionu.

AKTUALNOŚCI Z POSZCZEGÓLNYCH ODCINKÓW

Na odcinku Podłęże – Bochnia trwa m.in. opracowywanie projektu budowlanego dla przebudowy stacji Kłaj i Podłęże.

Na odcinku Bochnia – Biadoliny miał miejsce odbiór projektów budowlanych dla stacji Biadoliny (jak również odbiór raportu o oddziaływaniu tej inwestycji na środowisko) oraz dla szlaku Bochnia – Brzesko Okocim. Trwa m.in. opracowywanie projektu wykonawczego dla stacji Biadoliny.

Na odcinku Biadoliny – Tarnów trwa m.in. opracowywanie projektu budowlanego dla szlaku Biadoliny – Bogumiłowice (złożony został też wniosek o wydanie decyzji o pozwolenie na rozbiórkę istniejącego obecnie szlaku). Przygotowywany jest wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla stacji Bogumiłowice.

Na odcinku Tarnów – Dębica trwa m.in. opracowywanie projektu budowlanego dla przebudowy stacji Wola Rzędzińska i Dębica oraz dla szlaków Tarnów – Wola Rzędzińska i Czarna Tarnowska – Grabiny. Zostały także złożone wnioski o pozwolenie na rozbiórkę tych stacji i szlaków istniejących obecnie.

Na odcinku Dębica – Sędziszów Małopolski miał miejsce m.in odbiór koncepcji szczegółowych rozwiązań technicznych dla szlaku Dębica – Ropczyce oraz odbiór dokumentów geotechnicznych dla odcinka Dębica – Sędziszów Małopolski. Opracowywany jest projekt budowlany dla szlaku Dębica – Ropczyce i stacji Ropczyce.

Na odcinku Sędziszów Małopolski – Rzeszów miał miejsce m.in. odbiór projektu budowlanego dla przebudowy szlaku Trzciana – Ruda Wielka. Trwa m.in. opracowywanie projektu wykonawczego dla ww. szlaku.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 01.09.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.