baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Uroczysty objazd na linii nr 71 Ocice- Rzeszów

18 stycznia odbył się uroczysty objazd na odcinku linii kolejowej Rzeszów – Tarnobrzeg. Wydarzenie miało związek z inauguracją połączeń kolejowych od nowego rozkładu jazdy 2009/2010z Rzeszowa do Tarnobrzega oraz do Warszawy przez Stalową Wolę Rozwadów i Lublin.

W objeździe udział wzięli parlamentarzyści i przedstawiciele: podkarpackich władz wojewódzkich i samorządowych, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Przewozów Regionalnych Sp. z o. o. oraz media.

W latach 2006-2009, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny w Krakowie zrealizował zadanie inwestycyjne o nazwie „Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową,  na linii nr 71 Ocice – Rzeszów.

W ramach tego zadania wykonał  modernizację :

  • nawierzchni torowej  na długości 68,76 km toru,
  • obiektów inżynieryjnych  56 szt.,
  • peronów 11 szt.,
  • przejazdów kolejowych 81 szt.,
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym na szlakach kolejowych 9 szt.,
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym na przejazdach 30 szt.
  •  

Pozwoliło to na podniesienie prędkości rozkładowej pociągów do 70/110 km/h

Poniesione koszty na modernizację finansowaną ze środków budżetowych i własnych wyniosły 178,15 mln zł.

Efektem tej modernizacji jest uruchomienie od nowego rozkładu jazdy pociągów 2009/2010 połączenia kolejowego w relacjach :

  • z Rzeszowa do Warszawy przez Stalową Wolę Rozwadów i Lublin ( 1 para pociągów),
  • Rzeszów – Tarnobrzeg ( 1 para pociągów ),
  • Rzeszów - Stalowa Wola Rozwadów ( 3 pary pociągów ).
  •  

Dodatkowymi efektami realizacji inwestycji będzie : przeniesienie ruchu samochodowego na kolej ( zmniejszenie kosztów zewnętrznych, tj. kosztów zanieczyszczenia środowiska, wydłużenie żywotności drogi kołowej, zmniejszenie ilości wypadków drogowych, związanych z ograniczeniem natężenia ruchu, zwłaszcza lokalnego, zmniejszenie kosztów leczenia i rent związanych z wypadkami na drogach kołowych ); zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników przejazdów kolejowo-drogowych; aktywizacja regionu ( poprawa dostępności atrakcyjnych turystycznie regionów województwa podkarpackiego poprzez umożliwienie szybkiego połączenia z Warszawą oraz północną i centralną częścią Polski ).

Linia kolejowa nr 71 Ocice – Rzeszów, w powiązaniu z linią nr 25 Łódź Kaliska – Dębica oraz linią nr 8 Warszawa – Kraków stanowi najkrótsze połączenie Rzeszowa z Warszawą.  Jej długość wynosi 67,330 km.

Modernizacja w/w linii cieszy się dużym poparciem społeczności lokalnej. Prace nad przywróceniem przejezdności linii oraz poprawy jej parametrów eksploatacyjnych były i są współfinansowane przez Urzędy Marszałkowskie Województw : Podkarpackiego i Świętokrzyskiego (na łącznym poziomie 4,88 mln zł brutto ) w zakresie opracowania Studium Wykonalności dla „Budowy drogi kolejowej Rzeszów - Warszawa przez Kolbuszową.

Na 2010 r., na linii nr 71 Ocice – Rzeszów planowane są  kolejne  roboty na kwotę ok. 40 mln zł, co da w efekcie podniesienie prędkości rozkładowej na tej linii do 100/120 km/h.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.