baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „UNITOR” s.c. Katarzyna Stosik & Jacek Stosik

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Uroczysty objazd na linii nr 71 Ocice- Rzeszów

18 stycznia odbył się uroczysty objazd na odcinku linii kolejowej Rzeszów – Tarnobrzeg. Wydarzenie miało związek z inauguracją połączeń kolejowych od nowego rozkładu jazdy 2009/2010z Rzeszowa do Tarnobrzega oraz do Warszawy przez Stalową Wolę Rozwadów i Lublin.

W objeździe udział wzięli parlamentarzyści i przedstawiciele: podkarpackich władz wojewódzkich i samorządowych, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Przewozów Regionalnych Sp. z o. o. oraz media.

W latach 2006-2009, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny w Krakowie zrealizował zadanie inwestycyjne o nazwie „Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową,  na linii nr 71 Ocice – Rzeszów.

W ramach tego zadania wykonał  modernizację :

  • nawierzchni torowej  na długości 68,76 km toru,
  • obiektów inżynieryjnych  56 szt.,
  • peronów 11 szt.,
  • przejazdów kolejowych 81 szt.,
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym na szlakach kolejowych 9 szt.,
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym na przejazdach 30 szt.
  •  

Pozwoliło to na podniesienie prędkości rozkładowej pociągów do 70/110 km/h

Poniesione koszty na modernizację finansowaną ze środków budżetowych i własnych wyniosły 178,15 mln zł.

Efektem tej modernizacji jest uruchomienie od nowego rozkładu jazdy pociągów 2009/2010 połączenia kolejowego w relacjach :

  • z Rzeszowa do Warszawy przez Stalową Wolę Rozwadów i Lublin ( 1 para pociągów),
  • Rzeszów – Tarnobrzeg ( 1 para pociągów ),
  • Rzeszów - Stalowa Wola Rozwadów ( 3 pary pociągów ).
  •  

Dodatkowymi efektami realizacji inwestycji będzie : przeniesienie ruchu samochodowego na kolej ( zmniejszenie kosztów zewnętrznych, tj. kosztów zanieczyszczenia środowiska, wydłużenie żywotności drogi kołowej, zmniejszenie ilości wypadków drogowych, związanych z ograniczeniem natężenia ruchu, zwłaszcza lokalnego, zmniejszenie kosztów leczenia i rent związanych z wypadkami na drogach kołowych ); zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników przejazdów kolejowo-drogowych; aktywizacja regionu ( poprawa dostępności atrakcyjnych turystycznie regionów województwa podkarpackiego poprzez umożliwienie szybkiego połączenia z Warszawą oraz północną i centralną częścią Polski ).

Linia kolejowa nr 71 Ocice – Rzeszów, w powiązaniu z linią nr 25 Łódź Kaliska – Dębica oraz linią nr 8 Warszawa – Kraków stanowi najkrótsze połączenie Rzeszowa z Warszawą.  Jej długość wynosi 67,330 km.

Modernizacja w/w linii cieszy się dużym poparciem społeczności lokalnej. Prace nad przywróceniem przejezdności linii oraz poprawy jej parametrów eksploatacyjnych były i są współfinansowane przez Urzędy Marszałkowskie Województw : Podkarpackiego i Świętokrzyskiego (na łącznym poziomie 4,88 mln zł brutto ) w zakresie opracowania Studium Wykonalności dla „Budowy drogi kolejowej Rzeszów - Warszawa przez Kolbuszową.

Na 2010 r., na linii nr 71 Ocice – Rzeszów planowane są  kolejne  roboty na kwotę ok. 40 mln zł, co da w efekcie podniesienie prędkości rozkładowej na tej linii do 100/120 km/h.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.