baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Urodziny DCT Gdańsk

Równo 1. października 2008 roku swoje pierwsze urodziny świętował polski głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk. Na uroczystym przyjęciu podejmowano blisko trzystu gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele spedytorów, linii żeglugowych i operatorów kolejowych współpracujących z terminalem, jak również  przedstawicieli władz lokalnych z Prezydentem Miasta Gdańsk i Prezesem Zarządu Portu Gdańsk. Swoją obecnością imprezę uświetnili także ambasadorzy Australii i Danii.
Na miejsce uroczystości rocznicowych wybrano nabrzeże DCT Gdańsk, gdzie w specjalnie do tego celu sprowadzonej przezroczystej hali namiotowej zaproszeni goście mogli podziwiać terminal podczas pracy operacyjnej.

Elementem sceny był kontener, tzw. "open-sided". Hala namiotowa była z jednej strony otoczona "ścianką" złożoną z kontenerów klientów DCT Gdańsk, natomiast z drugiej strony goście mogli podziwiać statek mv „Maersk Rome” (1223 TEU) podczas operacji związanych z jego zawinięciem, załadunkiem i wyjściem z portu. Na statek załadowano 269 kontenerów (528 TEU) przy użyciu trzech suwnic, z których każda odnotowała średnio 35 ruchów załadunkowych na godzinę. Podziwiana przez gości "ścianka" zawierała kontenery linii: Hapag-Lloyd, NYK, CMA CGM, Cosco, ZIM, Safmarine, Hyundai, Hamburg Sud, MOL, China Shipping, Maersk Line i Maruba Shipping – linii żeglugowych otwartych na współpracę z DCT Gdansk.

Maersk Line jest najnowszym klientem, który rozpocznie regularne zawinięcia do DCT Gdańsk, od początku grudnia przenosząc całą swoją działalność operacyjną z Gdyni do nowego gdańskiego terminalu głębokowodnego. Dlatego przybycie mv Maersk Rome w tym dniu było dla wielu osób niespodzianką. Obecni na przyjęciu przedstawiciele Maerska wytłumaczyli, że chcieli tym zawinięciem uświetnić obchody rocznicowe, żałując jedynie, że przybyły statek nie był w charakterystycznych dla Maersk Line barwach.

DCT Gdansk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, wolny od zalodzenia dostęp dla zawijających tu statków kontenerowych o zanurzeniu do 15. metrów, zapewniając doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego „hubu” portowego dla tego rejonu morza bałtyckiego. Trzy suwnice post-Panamax są zdolne do obsługi kontenerowców – do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu „ro-ro”. Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i głównego centrum logistyczno-dystrybucyjnego, które jest w fazie planowania. Całość czyni terminal DCT Gdańsk idealną „bramą” do rynku Polski oraz centralnej i wschodniej oraz Europy.

W ciągu niespełna roku swojej działalności terminal pozyskał do współpracy największą na świecie linię żeglugową oraz wielu klientów, a jego miesięczne obroty przekroczyły już 10 tysięcy TEU miesięcznie.


Autor:

Tagi: dct gdańsk, gdańsk, intermodal

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.