baner
baner
baner
Qumak S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

UTK: Naruszenie przepisów w zakresie utrzymania infrastruktury na przejazdach

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w wyniku dokonanych czynności kontrolnych stwierdził naruszenie przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) przepisów w zakresie stanu technicznego i procesu utrzymania skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi:
  • w obrębie linii kolejowych nr 157 Pawłowice Śląskie Skoczów w km 23,447 na przejeździe kategorii „A”
  • na linii kolejowej nr 190 Bielsko Biała – Czeski Cieszyn w km 26,530 na przejeździe kategorii „C” i w km 24,860 na przejeździe kategorii „D”.

Naruszenie przepisów przez zarządcę polegało na:

  • braku linii bezwzględnego zatrzymania P12 z obu stron przejazdu kategorii „D”,
  • nieprawidłowych wskaźnikach W6a,
  • nieprawidłowych wpisach w metrykach przejazdu,
  • braku wygrodzenia pachołkami ustawionymi na dojazdach do przejazdów kategorii „C” i „D”,
  • braku przepisowych warunków widzialności na przejeździe kategorii „D”,
  • braku utrzymania nawierzchni drogowej na przejazdach,
  • niewykonanych badaniach diagnostycznych na przejazdach,
  • braku znaku G2 „Sieć pod napięciem” przed przejazdem kategorii „D”,
  • braku lub skorodowanych tablicach informujących o wysokości zawieszenia sieci trakcyjnej na przejazdach kategorii „D” i „C”,
  • nieprawidłowych wpisach w regulaminie przejazdu kategorii „A”.

Naruszone przez zarządcę przepisy:
  • Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,
  • Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie,
  • Wewnętrzne regulacje PKP PLK:
- warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1,
- instrukcja Iet-2  o utrzymaniu sieci trakcyjnej,
- instrukcja Ir-7 obsługi przejazdów kolejowych.

Wyniki działań:
  • Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
  • Jednocześnie wniósł o podjęcie przez zarządcę odpowiednich działań, zgodnych z posiadanym Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS - Safety Management System), które będą miały na celu nadzór nad poziomem ryzyka związanym z prowadzoną działalnością autoryzowanego zarządcy.

Cel działań:
  • ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez PKP PLK,
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • zmniejszenie liczby negatywnych zdarzeń na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami publicznymi,
  • poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami publicznymi.


Autor: UTK

Tagi: utk, pkp plk, linia nr 157, linia nr 190

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.