baner
baner
baner
NKN Usługi Kolejowe Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Utrudnienia na linii S1

Pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich dojeżdżający do centrum Warszawy z Otwocka i Wawra, muszą przygotować się na utrudnienia. 5 listopada rozpoczną się roboty torowe między Falenicą a Wawrem. Na tym odcinku pociągi będą kursowały tylko po jednym torze. Część z nich będzie kursowało na skróconej trasie. Prace zakończą się 17 listopada.

W czasie robót pociągi między Warszawą Falenicą a Warszawą Wawrem będą kursowały tylko po jednym torze. Pociągi w każdym kierunku będą kursowały przez ok. 30-40 minut, potem kierunek ruchu zostanie odwrócony. W godzinach porannego szczytu priorytet będą miały pociągi kursujące do centrum Warszawy. W godzinach szczytu popołudniowego uprzywilejowany zostanie kierunek przeciwny.

W związku z tym, że przepustowość linii kolejowej zostanie mocno ograniczona, część pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej na linii S1 będzie kursowała na trasach skróconych: Pruszków – Warszawa Gocławek oraz Pruszków – Warszawa Wschodnia – Pruszków. W tej sytuacji największy ciężar obsługi tej linii spadnie na Koleje Mazowieckie. W związku z tym na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego KM wydłużą dwa swoje składy. Obecnie kursują one jako pociągi złożone z dwóch jednostek EZT. Od 5 listopada będą to składy potrójne. Jednym z nich będzie pociąg wyruszający z Otwocka do Warszawy o godz. 7.00.

W czasie prac torowych wszystkie bilety z taryfy ZTM będą honorowane w pociągach KM kursujących na linii otwockiej, łącznie z biletami jednorazowymi i czasowymi. Honorowane będą także wszystkie uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych. Z kolei w pociągach SKM na linii S1 (na odcinku od Warszawy Zachodniej do Otwocka) będą honorowane wszystkie bilety z taryfy KM uprawniające do przejazdów pociągami KM na linii otwockiej.

Bilety „kartonikowe” z paskiem magnetycznym, które nie będą skasowane w momencie rozpoczęcia podróży pociągiem KM, będą musiały (niezwłocznie po wejściu do pociągu) „skasowane” przez kierownika pociągu. Kierownik pociągu zalegalizuje bilety wpisując ręcznie na ich odwrocie stosowną informację.

Dodatkowo ZTM skieruje również do obsługi linii 521, kursującej wzdłuż linii kolejowej, dodatkowe autobusy. Będą one, w godzinach porannego szczytu, kursowały jako tzw. „wtyczki” (kursy nieujęte w rozkładach jazdy na przystankach) na trasie skróconej: Falenica – rondo Wiatraczna. Do tego warto wspomnieć, że linia 521 będzie obsługiwana (przez cały dzień) wyłącznie przez autobusy przegubowe.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 02.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.