baner
baner
baner
PKP Informatyka spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Utrudnienia w podróżowaniu koleją w dniu 17 sierpnia 2011 r.

Urząd Transportu Kolejowego informuje, iż Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych zapowiedziała zorganizowanie strajku pracowników spółki „Przewozy Regionalne”. Strajk ma rozpocząć się o północy 17 sierpnia br. i trwać przez 24 godziny.

W czasie strajku związkowcy planują zatrzymanie wszystkich pociągów „Przewozów Regionalnych”.

Spółka jest największym pasażerskim przewoźnikiem w Polsce, uruchamia pociągi na terenie całego kraju, przede wszystkim na trasach lokalnych i regionalnych. W ofercie przewoźnika są też pociągi międzynarodowe.

Jak informuje inny przewoźnik pasażerski, spółka „PKP Intercity” w czasie strajku będzie honorować bilety wystawione przez „Przewozy Regionalne” w swych pociągach. W dniu 17 sierpnia od godziny 00.01 do godziny 24.00 w pociągach TLK uruchamianych przez PKP Intercity będą honorowane bilety na przejazd w tej relacji wydane przez przewoźnika samorządowego. Na podstawie biletu na pociąg Regio, InterRegio, RegioEkspres pasażer będzie mógł odbyć podróż w klasie 2 pociągu Twoich Linii Kolejowych, w relacji podanej na bilecie. Współpraca nie przewiduje wyznaczania dodatkowych postojów dla pociągów uruchamianych przez PKP Intercity.

W związku ze spodziewanymi utrudnieniami w ruchu kolejowym, UTK przypomina, że pasażerom przysługuje zwrot należności za niewykorzystane bilety jednorazowe i okresowe, bez żadnych potrąceń. Jednocześnie Urząd informuje, że mimo porozumienia pomiędzy przewoźnikami odnośnie honorowania biletów, ilość taboru nie ulegnie zmianie i pasażerowie mogą mieć problem z zajęciem miejsca w pociągu.

Jak informuje PKP Intercity pasażerowie, którzy zrezygnują z podróży w okresie strajku, będą mogli dokonać zwrotu biletu na pociągi uruchamiane przez „Przewozy Regionalne” także w kasie PKP Intercity, bez żadnych potrąceń.

Pisemne reklamację, także w przypadku opóźnienia pociągu lub utraty połączenia, należy kierować na adres spółki „Przewozy Regionalne”, składać w punktach obsługi lub kasach prowadzących sprzedaż biletów na pociągi Spółki.

W przypadku odmowy uwzględnienia skargi lub reklamacji pasażera lub braku na nią odpowiedzi ze strony przewoźnika, pasażer może złożyć skargę do Prezesa UTK. Skargi pasażerów są rozpatrywane przez Prezesa UTK zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.


Autor: (źródło: Urząd Transportu Kolejowego, 11.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.