baner
baner
baner
PLASTWIL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.j.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Utrudnienia w ruchu pociągów Przewozów Regionalnych

Pogarszające się warunki pogodowe wpływają na opóźnianie się pociągów. Największe problemy występują na Śląsku.

Uwaga podróżni!

Największe opóźnienia pociągów Przewozów Regionalnych występują w następujących węzłach kolejowych:

  • KATOWICE - opóźnienia pociągów REGIO do 30 min, pociągów interREGIO do 50 min.
  • -BIELSKO-BIAŁA GŁÓWNA - opóźnienia ok. 30 min.
  • -CZECHOWICE-DZIEDZICE opóźnienia ok. 30 min.
  • RYBNIK - opóźnienia ok. 30 min.
  • CZĘSTOCHOWA - opóźnienia ok. 15-30 min.
  •  

Opóźnienia na obszarze tych węzłów kolejowych wynikają z zawiewania i zasypywania śniegiem rozjazdów.

Została uszkodzona sieć trakcyjna na odcinku Olsztynek - Nidzica. Przedpołudniowe pociągi elektryczne PR na feralnym odcinku były wspomagane lokomotywami spalinowymi. Taka organizacja ruchu (powodująca niestety opóźnienia) będzie obowiązywała do czasu usunięcia usterki.

W pozostałych regionach kraju kursowanie zarówno pociągów REGIO, jak i interREGIO odbywa się bez większych zakłóceń. W przypadku awarii pociągów, zostają one zastąpione sprawnymi pojazdami lub pasażerowie są zabierani przez inne pociągi. Na przykład podróżni pociągu iR PORTOWIEC rel. Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny, którego elektrowóz zepsuł się w Łowiczu, przesiedli się do pociągu REGIO jadącego do Poznania. Pociąg iR PORTOWIEC z nową lokomotywą kontynuuje jazdę z ok. 2,5-godzinnym opóźnieniem. Jest to jedyne tak duże opóźnienie w skali ponad 3 tysięcy pociągów Przewozów Regionalnych kursujących dzisiaj.

Na najbliższe dni synoptycy zapowiadają obfite opady śniegu, które mogą wpłynąć na przejezdność torów. Kolejarze - niezależnie, dla której ze spółek pracują - starają się minimalizować wpływ pogody na ruch pociągów.


Autor: (źródło: Przewozy Regionalne, 28.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.