baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

W 2012 tory na Tarchomin

Krzysztof Karos, dyrektor Tramwajów Warszawskich zapowiedział, że gdy tylko będą środki i decyzje, to na początku 2012 roku tramwaje dojadą co najmniej do pętli Mehoffera.

Jedna z inwestycji, która mogłaby poprawić komunikację na Białołęce jest właśnie tramwaj na Modlińskiej. Co prawda linia jest w planach miasta, lecz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przebudowywująca węzeł Trasy Toruńskiej jej nie uwzględnia. - Nie dostaliśmy żadnych projektów - tłumaczą drogowcy.

- To jest oczywiście nieprawda, że GDDKiA nic o tej inwestycji nie wiedziała. Rozmawialiśmy z drogowcami na ten temat już w 2006 roku. - mówi Karos.

Przez prowadzone na Trasie Toruńskiej roboty, przygotowywanie linii tramwajowej mocno się komplikuje. Inwestycja nie jest jednak przekreślona. - Nie będzie to łatwe zadanie, ale nasi inżynierowie dadzą radę przygotować koncepcję przejścia z pętli w stronę Tarchomina - zapewnia Karos. Dodaje, że termin zakończenia inwestycji, 2014, 2015 rok jest terminem realnym.

Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji w zapewnienia te nie wierzy. - W 2020 roku te tramwaje pewnie pojadą - prognozuje.

Szef Tramwajów Warszawskich komentował również podpisaną w środę umowę na rozbudowę linii między ul. Radiową a Górczewską. - Mam nadzieję, że w grudniu zapadnie decyzja środowiskowa – ona określi założenia do projektowania tej trasy. - powiedział Karos dodając, iż na początku 2010 roku chcą ogłosić przetarg "zaprojektuj i wybuduj".

Z kolei połączenia tramwajowego Mokotowa i Ochoty wzdłuż ul. Marynarskiej niestety nie będzie. Inwestycji tej domagają się warszawiacy, którzy pisali w tej spawie do Miejskiego Reportera.

- Czemu nikt nie zauważył, że połączenie tramwajowe Mokotowa i Ochoty wzdłuż ul. Marynarskiej to konieczność? - pyta Michał.

- Takiej inwestycji nie ma w planach. Jest jedynie plan przesunięcia torowiska z związku z remontem Marynarskiej i przebudowa pętli na Służewcu Przemysłowym. - odpowiada Karos.

Przewoźnik planuje natomiast tory do Wilanowa. - Chcemy połączyć ul. Puławską z miasteczkiem Wilanów. - mówi dyrektor.


Autor: (źródło: par, roody, TVN Warszawa, 26.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.