baner
baner
baner
IME-AUTOLIFT POLSKA

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

W Europie Wschodniej innowacyjność wspiera systemy pobierania opłat za przejazdy

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w projektowaniu i integracji systemów biletowych zdobytemu na wszystkich kontynentach, firma ACS zaprojektowała pierwszy w Europie Wschodniej system mieszany. Ten system pobierania opłat oparty na bezstykowym odczytywaniu kart magnetycznych, przeznaczony dla sieci transportu zbiorowego Warszawy, działa w 1600 autobusach i 900 składach tramwajowych oraz na 19 stacjach metra. W ramach stałego poszukiwania rozwiązań innowacyjnych, ACS stworzyła w Rydze na Łotwie najnowocześniejszy system biletowy w całej Europie Wschodniej.

Zadaniem warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego (ZTM) jest zapewnienie przewozu dla ponad dwóch milionów pasażerów dziennie, oferując klientom usługi dobrej jakości. W ramach zastąpienia przestarzałego sposobu kasowania biletów przez ich dziurkowanie, firma ACS wdrożyła  pierwszy w Europie Wschodniej system mieszany, łączący nośnik magnetyczny z odczytem bezstykowym. Uruchomienie tego nowego systemu biletowego w krótkim czasie przełożyło się na znaczący przyrost wpływów z biletów. System ten polega na połączeniu kart magnetycznych o niemożliwym do podrobienia kodzie i efektywnego oprogramowania zwanego « Fraud manager », który rejestruje wszelkie próby oszustwa. Jeśli chodzi o bilety jednorazowe, ta technika zwalczania oszustw jest jedyna w Europie. Z drugiej strony, dwufunkcyjne kasowniki łączące technologię magnetyczną z obsługą kart zbliżeniowych nie pozostają w tyle jeśli chodzi o zastosowanie nowoczesnej technologii. Wyposażone są w element grzejny składający się z nadrukowanego opornika oraz modułu elektronicznej regulacji, dzięki czemu mogą wytrzymać niskie temperatury, dochodzące nawet do 20°C poniżej zera. Warto zaznaczyć, że w Polsce, od ponad 15 lat partnerem ACS jest firma SYNTAX.

W marcu 2009 roku, 750000 mieszkańców Rygi na Łotwie zaczęło korzystać z lepszej płynności przy wsiadaniu do pojazdów transportu zbiorowego. Jaki był tego powód? wprowadzenie do sieci obejmującej 250 tramwajów oraz 900 autobusów i trolejbusów kursujących po mieście systemu biletowego, w 100% bezstykowego, wspólnego dla wszystkich środków transportu zbiorowego. Cała sieć komunikacyjna dostępna jest zarówno dla użytkowników posiadających bilety okresowe, jak i dla pasażerów wyposażonych w bilety czasowe i jednorazowe. Na terenie aglomeracji rozmieszczonych zostało ponad 350 automatów do wydawania biletów i ładowania kart. To ambitne przedsięwzięcie zostało przeprowadzone przez firmę ACS, która jako jedyna była w stanie zaoferować zarówno samą technologię, jak i sposób sfinansowania jej wdrożenia oraz odpowiednią wiedzę umożliwiającą jej eksploatację. Dzięki zastosowaniu oryginalnego modelu typu BOT (Build, Operate, Transfer), Rigas Satiksme oraz ACS wspólnie eksploatują ten system oraz prowadzą działania mające na celu lepszą rentowność sieci transportu zbiorowego do roku 2020. Obok takich miast, jak Torreon w Meksyku i Lima w Peru, Ryga stanowi jedną z pierwszych aglomeracji, w których ACS uruchomiła kontrakt typu BOT (Build, Operate, Transfer) w dziedzinie Transportu Publicznego.

Jako pionier w dziedzinie systemów bezstykowego pobierania opłat za przejazdy, firma ACS wyprzedza standardy technologiczne i bierze udział w komisjach normalizacyjnych w celu zagwarantowania możliwości stosowania oferowanych rozwiązań w wielu środkach transportu zbiorowego, zapewniając przy tym ich długotrwałość. Innowacyjny system pobierania opłat za przejazdy, wypracowany przez ACS dla transportu zbiorowego, opiera się obecnie na potężnych systemach informatycznych i wdrożeniu awangardowych rozwiązań, jak "Transport Intelligence" i zdalne pilotowanie. Architektura otwarta, oparta na najnowszych technologiach informacji i łączności, służy przewozom zbiorowym wieloma środkami transportu publicznego, z udziałem wielu operatorów, świadczącym różne usługi,  a na dodatek współpracujących ze sobą. Przodujące pod względem innowacyjności rozwiązania firmy ACS służące pobieraniu opłat za bilety umożliwiają nawet uwolnienie się od samego biletu: komórka czy karta bankowa mogą być faktycznie traktowane jako karty zbliżeniowe.


Autor: (źródło: Misja Ekonomiczna – UBIFRANCE w Polsce, 22.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.