Zaczyna się rozbiórka budynków przy Dworcu Widzew. Na dobre prace mają ruszyć w sierpniu. Na czas wybudowania nowej Stacji Łódź Fabryczna, Widzew przejmie ruch kolejowy do Warszawy. Podróżni będą więc dojeżdżać do dworca na Widzewie. Zmotoryzowani będą mogli zostawić tam samochody na trzech parkingach, w tym na jednym strzeżonym. Zorganizowanych ma być 450 miejsc do parkowania, tj. o połowę więcej niż na dworcu Łódź Fabryczna.
Prace w budynku dworca na Widzewie rozpoczną się latem. Do starego obiektu zostanie dobudowana część z poczekalnią, kioskami, sklepikami i toaletą. Podróżni nie będą już stać w długich kolejkach, bo w starej części dworca przybędą dwie kasy. Razem więc będzie sześć, czyli o jedną więcej niż na dworcu Łódź Fabryczna.
Osoby niezmotoryzowane będą dojeżdżać do dworca autobusami komunikacji miejskiej. Krańcówka dla trzech linii (tras jeszcze nie wytyczono) powstanie przy ul. Służbowej (naprzeciwko budynku dworca). Ma być też postój taksówek.
Do końca kwietnia 2010 r. nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być gotowy na przyjęcie pasażerów.
- Planujemy, że dworzec Łódź Fabryczna zostanie zamknięty po zakończeniu inwestycji na Widzewie, czyli w maju przyszłego roku. Jednak może być też tak, że jeszcze przez kilka miesięcy Fabryczny będzie przyjmował pociągi, a w tym czasie na Widzewie będą budowane perony i przejście podziemne - powiedział Marek Faber, zastępca dyrektora ds. projektów inwestycyjnych PKP Polskich Linii Kolejowych w Warszawie.
Dworzec Łódź Fabryczna znajdować się będzie pod ziemią.
Przedsięwzięcie ma się zakończyć w czerwcu 2012 roku.
Autor: (źródło: mr, Express Ilustrowany, 07.05.2009)