baner
baner
baner
TIMEX S.A. Hegenscheidt-MFD

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

W Lubuskiem będzie nowy szynobus

Zarząd Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na zakup nowego autobusu szynowego z napędem spalinowym do kolejowych przewozów pasażerskich. Szynobus będzie kursował na trasie Kostrzyn – Krzyż.

Rozważana jest możliwość wydłużenia trasy dwóch par pociągów z Krzyża do Poznania. Trasa nowego pojazdu będzie powiązana z innymi autobusami szynowymi, które kursują na tym odcinku. Ogólnie ilość kursów wzrośnie do 10 par na całym odcinku Krzyż – Kostrzyn (obecnie kursuje 8 par Krzyż – Gorzów i 9 par Gorzów Wlkp. – Kostrzyn).

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert nastąpi 03.03.2010 r., o godz. 10.30 w pokoju nr 52 Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze. Wymagane jest wniesienie wadium. Termin dostawy planowany jest w maju 2010 r. Szacunkowa wartość netto wynosi między 7 a 10 mln zł.

Pojazd szynowy powinien spełniać warunki techniczne i wymagania zapewniające bezpieczeństwo ruchu, bezpieczeństwo przewozu osób i rzeczy oraz ochronę środowiska zgodnie z ustawą z dnia 28.03.2003 r. o transporcie kolejowym, a w szczególności odpowiadać warunkom technicznym eksploatacji pojazdów szynowych, określonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.10.2005 r. w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych.

Wybrane parametry zamawianego pojazdu

Powinien posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym min. 130 stałych miejsc siedzących. Należy zapewnić wysiadanie i wsiadanie do pojazdu oraz wjazd i wyjazd pasażerów na wózkach inwalidzkich z peronów o poziomie od 300 do 550 mm (niska podłoga). Fotele „wandaloodporne”, profilowane, półmiękkie z zagłówkami stałymi, wyposażone w podłokietniki w części zewnętrznej foteli. Stoliki mocowane w miejscach lokowanych pomiędzy fotelami naprzeciwległymi (pojedynczymi lub podwójnymi). Półki na bagaż podręczny wzdłuż przedziału pasażerskiego, w części niskopodłogowej półki umocowane na takiej wysokości, aby możliwe było umieszczenie większego bagażu podręcznego. Wieszaki na odzież dla każdego pasażera na miejscu siedzącym. Możliwość przewozu dużego bagażu.

W pojeździe należy zapewnić miejsca dla pasażerów na wózkach inwalidzkich i miejsce dla rowerów z możliwością przypięcia ich pasam. Pojazd winien wyposażony być w jedną toaletę w układzie zamkniętym. Kabina WC umożliwiać powinna samodzielne z niej korzystanie przez osoby niepełnosprawne. Pojazd powinien posiadać system rozgłaszania przewodowego, umożliwiający nadawanie i odtwarzanie komunikatów przez maszynistę lub automatycznie oraz system umożliwiający głosową komunikację pasażerów z maszynistą (interkom). Monitoring zewnętrzny i wewnętrzny pojazdu z zapisem magnetycznym do 72 godzin podczas postoju pojazdu. Obraz z kamer zewnętrznych powinien także być rejestrowany.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, 25.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.