baner
baner
baner
APB Paweł Brych

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

W Małopolsce częste opóźnienia pociągów

Wyjeżdżający z Krakowa Pasażerowie PKP skarżą się na niepunktualność prawie wszystkich pociągów i niespodziewane zmiany w rozkładach jazdy. Winę za ten stan rzeczy ponoszą prowadzone w Małopolsce liczne remonty linii kolejowych.

W środę mało szczęścia mieli podróżni jadący do Tarnowa, bo przed południem zatrzymano jadące w tym kierunku składy. W Bogumiłowicach, na trasie pociągu, zapalił się bowiem nasyp kolejowy. - Akcja gaśnicza trwała około dwóch godzin. Nie wiadomo, co było przyczyną tego zdarzenia. Bada to specjalna komisja. Jedną z hipotez jest to, że ktoś z pociągu wyrzucił niedopałek. Było sucho, więc nasyp mógł się zapalić. – powiedział rzecznik Zakładu Linii Kolejowych Robert Kowal.

- Mój pociąg był opóźniony trzy godziny. Wiele osób rezygnowało z podróży albo zmieniało środek transportu - relacjonuje Marta Salik, która we wtorek jechała pociągiem Roztocze do Lubaczowa.

Od środowego rana opóźnienia pociągów wahały się od 10 min. do ponad godziny.

Rzecznik Polskich Linii Kolejowych Dorota Szalach informuje, że w okresie trwania robót godziny przyjazdów pociągów mogą ulec zmianie.

Pociągi, w niektórych miejscach poruszają się po jednym torze, obok miejsca robót ograniczają prędkość. Opracowany został roczny grafik robót, więc przebiegają one też latem. Utrudnienia są głównie na trasie Warszawa - Kraków.

Pociągi zwalniają w następujących miejscach:

  • Tunel - Miechów - trwa tam przebudowa dwóch wiaduktów;
  • Słomniki - Niedźwiedź - wymiana nawierzchni 1,6 kilometra toru;
  • Słomniki Miasto - trwa tam przebudowa skarpy nasypu na długości 200 metrów i modernizacja peronu przy torze nr 1;
  • Łuczyce - Zastów - modernizacja pięciu wiaduktów kolejowych;
  • Miechów - Słomniki - na torze nr 1 wykonywane są roboty okołotorowe polegające na odtworzeniu rowów odwadniających i kształtowaniu skarp nasypu.
  •  

Autor: (źródło: Anna Modzelewska, Gazeta Krakowska, 16.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.