baner
baner
baner
IME-AUTOLIFT POLSKA

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

W trosce o wygodę pasażerów

Marszałek Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński podpisał z Józefem Matuszczakiem – Naczelnym Dyrektorem Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Szczecinie dwie umowy na dofinansowanie w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (LRPO) na lata 2007-2013 modernizacji linii kolejowych w województwie lubuskim. Suma dofinansowania to ponad 38,5 mln zł. Natomiast całkowity koszt projektów to blisko 78,5 mln zł. Ze strony spółki sygnatariuszem umowy była ponadto Helena Judkowiak-Gospodarek – Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych.

Dofinansowane projekty:

1. Modernizacja linii kolejowej 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Krzyż – Kostrzyn (od km 297,000 do km 343,453) – ponad 21,7 mln zł dofinansowania z LRPO.

Po wykonaniu tego zadania uzyskane zostaną następujące efekty eksploatacyjne:

  • Podniesienie prędkości rozkładowej dla szynobusów do 120 km/h.
  • Skrócenie czasu jazdy na całym odcinku linii (od Gorzowa Wlkp. przez Kostrzyn do granicy państwa) do 35 minut.
  • Zmodernizowanie linii 203 wraz z poprawą stanu infrastruktury kolejowej.
  • Likwidacja istniejących ograniczeń prędkości.
  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu.
  • Możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.
  • Obniżenie kosztów kolejowych usług transportowych oraz racjonalizacja użytkowania infrastruktury kolejowej.
  • Podniesienie efektywności użytkowania linii kolejowej.
  • Eliminacja barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
  •  

2. Modernizacja linii kolejowej 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp. – blisko 17 mln zł dofinansowania z LRPO.

Po wykonaniu tego zadania uzyskane zostaną następujące efekty eksploatacyjne:

  • Podniesienie prędkości rozkładowej dla szynobusów do 100 km/h.
  • Skrócenie czasu jazdy na całej długości linii o 16 minut.
  • Zmodernizowanie linii 367 wraz z poprawą złego stanu infrastruktury kolejowej.
  • Likwidacja istniejących ograniczeń prędkości.
  • Możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.
  • Poprawa bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego.
  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu.
  • Obniżenie kosztów kolejowych usług transportowych oraz racjonalizacja użytkowania infrastruktury kolejowej.
  • Podniesienie efektywności użytkowania linii kolejowej.
  •  

Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, 30.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.