baner
baner
baner
ZUE S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wagony produkcji PKP Cargo

Jak liczy spółka PKP Cargo, produkowane w Szczecinie wraz z chińskim partnerem wagony mają być o ok. 30 proc. tańsze niż dostępne obecnie w Polsce.

Powołanie polsko-chińskiej spółki produkującej tabor kolejowy ma nastąpić na początku przyszłego roku. Jej udziałowcami będą PKP Cargo i CNR China Corporation. Później spółka będzie się starała o odpowiednie certyfikaty. Koszt wagonów ma być znacznie mniejszy niż tych, które są oferowane przez europejskich producentów. – Chińczycy od dłuższego czasu przymierzali się do wejścia na europejski rynek. Cieszę się, że to z nami będą współpracować – mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

Zaplecze polsko-chińskiej spółki ma się znajdować w Szczecinie. Będą tam kierowane części wagonów z Chin. – Nowa firma będzie realizować nasze zamówienia i produkować wagony na rynek europejski, na czym będziemy zarabiać – dodaje Wojciech Balczun.

Możliwe jednak, że część nowych wagonów będzie zamawiana z innych źródeł. Balczun wyjaśnia, że tabor spółki to ok. 80 tys. wagonów. Przewoźnik właśnie rozpoczyna proces jego wymiany, który będzie trwał kilka lat. Spółka stworzona z Chińczykami może nie mieć mocy przerobowych, by sprostać wymaganiom przewoźnika. W takiej sytuacji wagony będą zamawiane w innych firmach. W chwili zaprzestania składania zleceń przez PKP Cargo, taborowa spółka zacznie produkować na zamówienia innych przewoźników obecnych na europejskim rynku.

Modernizacji ulegnie znaczna część taboru Cargo. Przewoźnik zrezygnował od tego roku ze zlecania napraw wagonów na zewnątrz i realizuje te inwestycje w powołanych przez siebie spółkach Cargo Wagon.

– Osiem naszych podmiotów zaspokaja 60 proc. naszych potrzeb remontowych – mówi Witold Bawor, członek zarządu PKP Cargo. Powoływanie kolejnych trwa. PKP Cargo w zeszłym roku wydało na remonty i modernizacje 375,8 mln zł. W tym roku ma to być 191,3 mln zł.


Autor: (źródło: ais, Rzeczpospolita, 16.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.