baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Warmińsko-mazurskie plany kolejowe

"Nie ma zagrożeń zamknięć linii kolejowych na terenie województwa warmińsko – mazurskiego. Jest dobra pora by pomyśleć o kolejnych projektach kolejowych w okresie 2014-2020" - powiedział prezes Zbigniew Szafrański 5 maja w Olsztynie na spotkaniu z przedstawicielami województwa.

Główną osią komunikacyjna województwa jest linia Korsze – Olsztyn – Ostrołęka – Iława z prędkością 100 km/h. Tylko 2 % linii w regionie ma prędkość poniżej 40 km/h. W zachodniej części przebiega modernizowana linia Warszawa – Gdynia E 65/C-E 65. To trasa zmieniająca obecnie standard do 160, a nawet 200 km/h w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dobiegają końca procedury przetargowe na LCS Iława i LCS Malbork. Rozpoczęcie prac nastąpi jesienią 2011 r. i będzie się wiązało z utrudnieniami – jazdą po jednym torze i wydłużeniem czasu przejazdu. Już na tej linii ograniczono ilość pociągów.

Pozytywne efekty modernizacji E 65 będą odczuwalne w 2012 r., a w 2014 czas przejazdu na trasie Olsztyn Warszawa będzie możliwy w ok. 2,5 h. "Trzeba pamiętać, że konieczne są środki na utrzymanie zmodernizowanych tras, aby nie powtórzył się cykl degradacji linii i stopniowego ograniczania prędkości do 120, 100, 80 km/h" – podkreślał prezes PKP PLK S.A.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na terenie województwa w latach 2011-2013 realizowany jest projekt: "Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Szczytno – Szymany jako kolejowe połączenie modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem." Polaczenie zapewni przejazd w czasie ok 40 min. Zdaniem prezesa PKP PLK S.A. zamierzenie powinno uwzględniać przede wszystkim intensywne wykorzystanie linii w ruchu regionalnym. "Należy zweryfikować lokalizacje przystanków przede wszystkim według obecnych potrzeb mieszkańców" – mówił Szafrański.

Połączenie Olsztyn – Białystok, ze względu na brak elektryfikacji na odcinku Korsze – Ełk wymaga dwukrotnej zmiany lokomotyw. PKP PLK S.A. zakładają możliwość elektryfikacji trasy w momencie, gdy pozwolą na to warunki do budowy podstacji. Obecnie zewnętrzną siec energetyczna jest zbyt słaba.

W konferencji „Perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa mazursko-warmińskiego” zorganizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uczestniczyli posłowie na Sejm RP, wicemarszałek, członek zarządu województwa, zastępca prezydenta Olsztyna oraz prezydenci, burmistrzowie i wójtowie. W dyskusji poruszano rm.in. zagadnienia przebiegu trasy Rail Baltica, elektryfikacji odcinka Korsz- Ełk, bezpieczeństwa na przejazdach-kolejowo drogowych, przejść granicznych i możliwości wznowienia i utrzymania ruchu na liniach nieeksploatowanych.

Olsztyńskie spotkanie było dziewiątym z cyklu kontaktów PKP PLK S.A. z przedstawicielami władz państwowych i samorządowych w województwach. Tradycyjnie konferencję poprzedziło spotkanie prezesa Zbigniewa Szafrańskiego z dziennikarzami.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 06.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.