baner
baner
baner
NKN Usługi Kolejowe Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

WARS S.A. - konsekwentny rozwój

WARS S.A. podsumowuje 18 miesięcy intensywnych działań mających na celu konsekwentny rozwój firmy oraz udoskonalanie oferty i poziomu obsługi Klienta. W tym czasie spółka z sukcesem zakończyła wdrażanie programu jakości pod nazwą Nowa Linia Obsługi, w ramach którego zmieniono wystrój i wyposażenie obsługiwanych przez WARS wagonów oraz wprowadzono istotne zmiany do oferty gastronomicznej.

Rozpoczęto także dofinansowany ze środków unijnych program szkoleń dla stewardów wagonów sypialnych, a także otwarto pierwsze lokale dwóch sieci gastronomii stacjonarnej – Green Patio i Piada Bar. W tym samym czasie wyniki badań satysfakcji Klientów WARS, przeprowadzone przez Instytut GfK Polonia wykazały znaczący wzrost liczby osób bardzo dobrze oceniających oferowane przez spółkę usługi. Rok 2010 spółka zamknęła przychodem ze sprzedaży na poziomie 63 496 tys. zł. 

Kompleksowy program poprawy jakości usług gastronomicznych pod nazwą Nowa Linia Obsługi (NLO) firma rozpoczęła w 2008 roku. W jego zakres weszły takie elementy, jak:

  • nowe menu wzbogacone o elementy kuchni włoskiej;
  • ujednolicenie wystroju wnętrz wagonów i ubioru załóg;
  • wprowadzenie piady – nowej na rynku polskim potrawy włoskiej;
  • nowoczesne procedury przygotowania posiłków;
  • kompleksowy system szkoleń załóg gastronomicznych;
  • system kontroli i oceny usług oparty na raportach tzw. Tajemniczych Gości.


WARS S.A., jako jedyna Spółka cateringu kolejowego w Europie, we własnym zakresie zmodernizowała wnętrza niemal wszystkich dzierżawionych od przewoźnika barowych wagonów gastronomicznych.

W kwietniu 2011 r. Spółka rozpoczęła kompleksowy program szkoleń dla ponad 830 uczestników, w tym przede wszystkim stewardów obsługujących wagony sypialne i kuszety w pociągach nocnych spółki PKP Intercity, które przyczynią się do podniesienia jakości obsługi oraz bezpieczeństwa pasażerów.

Na przeprowadzenie szkoleń firma uzyskała dofinansowanie w kwocie blisko 900 tys. zł w ramach projektu „Program Operacyjny Kapitał Ludzki” współfinansowanego przez Unię Europejską. Rozpoczęte w maju br. szkolenia potrwają do grudnia roku 2012.

W lutym 2010 r. firma uruchomiła pierwszą, pilotażową restaurację z sieci „Green Patio”. Specjalnością Green Patio są zdrowe potrawy przygotowywane ze starannie dobranych składników, opracowane we współpracy z dietetykiem.

W karcie znaleźć można informacje o właściwościach odżywczych i zdrowotnych serwowanych dań. W ofercie restauracji znajdują się produkty oznakowane certyfikatem „Fair Trade”, który jest gwarancją uczciwego podejścia dostawców produktów spożywczych, w tym kawy i herbaty, do zasad handlu i praw pracowników. Dodatkowo, od początku swojej działalności, restauracja jest miejscem całkowicie wolnym od dymu tytoniowego. Pierwsza restauracja Green Patio usytuowana jest w centrum Warszawy, przy ul. Nowogrodzkiej.

Drugą stacjonarną inwestycją WARS jest bar przekąskowy „Piada Bar” serwujący szybkie i jednocześnie zdrowe potrawy. Pierwszy lokal pod tym szyldem powstał w warszawskim Centrum Handlowym Targówek, przy ul. Głębockiej. „Piada Bar” powstał z myślą o klientach, którzy chętnie korzystają z możliwości zjedzenia szybkiej przekąski na mieście, dbając jednocześnie o to, aby posiłek był zdrowy i przygotowany z naturalnych składników. Spółka planuje otwarcie kolejnych placówek w ramach sieci „Piada Bar” w centrach handlowych oraz na dworcach kolejowych na terenie całego kraju. Placówki prowadzone będą zarówno w ramach działań operacyjnych spółki, jak i w formie franczyzy.

W 2011 r. GfK Polonia przeprowadziła kolejne badanie satysfakcji Klientów WARS, z którego wynika, że ocena jakości usług spółki z każdym rokiem i wprowadzanymi zmianami jest coraz lepsza. Klienci dostrzegają poprawę jakości obsługi – 67% respondentów ocenia usługi gastronomiczne WARS-u dobrze i bardzo dobrze (62% w roku 2009).

Wzrosła także liczba podróżnych, którzy korzystają z usług WARS i polecają je znajomym:

  • 87% podróżujących pociągami korzystało kiedykolwiek z usług WARS (wzrost o około 7% w porównaniu do roku 2009).
  • Z 87% klientów, którzy kiedykolwiek korzystali z usług WARS około 59% korzysta z tych usług regularnie tzn. w trakcie każdej lub prawie każdej podróży pociągiem (wzrost o około 8% vs. 2009 rok).
  • Wśród klientów, którzy korzystają z usług WARS regularnie prawie 90% poleca WARS innym (wzrost o około 3% vs. 2009 r.).


Powyższe działania i ich pozytywne efekty przyniosły Spółce drugie z rzędu wyróżnienie w Programie Gospodarczo-Konsumenckim „Solidna Firma”. Spółka nagrodzona została certyfikatem „Solidna Firma” za efektywną realizację założonej strategii rozwoju w ostatnim roku. 


Autor: (źródło: Wars, 01.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.