baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Warszawska Kolej Dojazdowa ma umowę z Krajowym Rejestrem Długów

Jeżdżący bez biletu pasażerowie Warszawskiej Kolei Dojazdowej, oraz nieuczciwi kontrahenci tego przewoźnika aglomeracyjnego nie mogą już dłużej liczyć na pobłażanie.  Kolej podpisała umowę z Krajowym Rejestrem Długów. Na jej podstawie będzie mogła korzystać z wszystkich usług oferowanych przez biuro, tj. dopisywania dłużników oraz sprawdzania i monitorowania kontrahentów.

Według danych na dzień 30 listopada 2009r. Warszawska Kolej Dojazdowa ma ponad 21 tys. dłużników.

- Podstawowym powodem leżącym u podstaw podjęcia współpracy przez Warszawską Kolei Dojazdową z Krajowym Rejestrem Długów jest chęć dodatkowego zmobilizowania wszystkich aktualnych dłużników do przyśpieszenia uiszczania należności, jak również działanie prewencyjne w odniesieniu do wszelkich potencjalnych osób bądź podmiotów mogących uchylać się od terminowego regulowania zobowiązań finansowych wobec naszej firmy. - mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Dłużników Warszawskiej Kolei Dojazdowej można podzielić na dwa rodzaje. Są to osoby, które jeżdżą koleją nie uiszczając opłat za bilety oraz kontrahenci przewoźnika, którzy nie wywiązują się z umów (np. dzierżawcy terenów i pomieszczeń). Windykację należności za jazdę bez biletu w imieniu WKD prowadzi Spółka Przewozy Regionalne – Biuro Windykacji Należności Przewozowych w Gnieźnie, natomiast w odniesieniu do należności wynikających z realizacji umów innych niż przewozowe, WKD we własnym zakresie prowadzi windykację przedsądową jak i sądową. Pomimo podejmowanych działań z roku na rok obserwowany jest wzrost liczby dłużników WKD – głównie „gapowiczów”. Dzięki podpisaniu umowy z Krajowym Rejestrem Długów tendencja ta ma zostać odwrócona.

- Wykaz dłużników, których dane zostaną dodane do bazy Krajowego Rejestru Długów zostanie sporządzony na podstawie długości okresu, w którym długi nie są regulowane oraz stopnia ich zadłużenia. - mówi Krzysztof Kulesza.

Podpisana umowa obejmuje wszystkie opcje oferowane przez KRD, tj. dopisywanie, monitorowanie oraz sprawdzanie. Ponadto w imieniu kolei biuro będzie wysyłało dłużnikom powiadomienie o dopisaniu do rejestru opatrzone klauzulą i pieczęcią prewencyjną Krajowego Rejestru Długów.

- Dopisani do KRD gapowicze nie będą mogli wziąć kredytu, zrobić zakupów na raty, kupić telefonu komórkowego w abonamencie. To powinno skutecznie zachęcić ich do uregulowania swoich należności względem kolei. Z kolei sprawdzanie i monitorowanie kontrahentów pozwoli uniknąć zawarcia niekorzystnej umowy z niewypłacalnymi firmami. - mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów

Według najnowszej edycji Kompleksowego Raportu o Długach Polaków wartość niezapłaconych mandatów za jazdę bez biletu w całej Polsce wynosi 135 910 892 zł. Statystyczny gapowicz to mężczyzna, który ma średnio 26-35 lat i zalega przewoźnikom około 789 zł. Gapowicz rekordzista mieszka na Podlasiu i „dorobił się” prawie 30 tys. zł długu wobec firmy wykonującej usługi przewozowe. W minionym kwartale wartość średniego długu gapowicza notowanego w Krajowym Rejestrze Długów zmniejszyła się o niemal 40 zł.


Autor: (źródło: Warszawska Kolej Dojazdowa, Krajowy Rejestr Długów, 14.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.