baner
baner
baner
PKP Energetyka S.A. Centrala

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Warszawska SKM przygotowuje dwa kontrakty

W walce o kontrakt na 13 pociągów szansę otrzymają cztery koncerny. Newag podobno wygra w przetargu na cztery inne.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie w ciągu trzech najbliższych dni wybierze producentów, których zaprosi do drugiego etapu przetargu na 13 pociągów do obsługi połączenia między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Miejsca w finale maja zapewnione polskie firmy Newag i PESA, kanadyjsko-francuski Bombardier oraz szwajcarski Stadler. Nieoficjalne głosy informują, że SKM zaś poważne zastrzeżenia do dokumentacji przedstawionej przez polsko-włoskie konsorcjum firm H. Cegielski i OFV. Nikt jednak z SKM na razie nie chce komentować sprawy.

Pojazdy będą posiadać klimatyzację i monitoring, ale będą uboższe przez brak toalet. Miasto uznało, że w czasie 25- minutowej podróży z lotniska na Dw. Wschodni nie będą one konieczne. Budowa pociągów będzie jednoprzestrzenna (bez podziału na wagony). Długość przedziału pasażerskiego to 85 – 95 metrów. Składy pomieszczą do tysiąca pasażerów. Tak jak w metrze, siedzenia będą umieszczone pod oknami, ale z możliwością ich nowej aranżacji w przyszłości. Wartość zamówienia oceniana jest na 299 mln zł., przy czym ratusz ubiega się o 50 proc. dofinansowania z funduszy UE.

– Rozmawiamy też z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty do października – powiedział Leszek Walczak, prezes SKM.

Termin ten szansę na dostawę pociągów przed Euro 2012 czyni mniej prawdopodobną. Oprócz tego nie wiadomo, czy kolejarze zdążą do tego czasu zbudować łącznik z lotniskiem Okęcie, ponieważ datę otwarcia ofert znowu przesunięto.

Z kilka dni znany też będzie zwycięzca przetargu na leasing czterech pociągów dla SKM na trasie: Sulejówek – Pruszków. W tym przypadku będzie to formalność, bo podobno wygra nowosądecki Newag, który wspólnie z ING Lease Polska złożył niższą ofertę: 87,2 mln zł (to koszty pociągów 19WE i rat leasingowych). Droższą ofertę zaproponowała Bydgoska PESA razem Bankowym Funduszem Leasingowym. Za pociągi ED-74 żądali 119,6 mln zł.


Autor: (źródło: Konrad Majszyk, Życie Warszawy, 02.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.