baner
baner
baner
MODERTRANS POZNAŃ Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Warszawski Centralny w 2018 roku

Rozpoczęcie budowy nowego Dworca Centralnego w Warszawie rozpocznie się dopiero w 2014 roku. Prace potrwają cztery lata. Przed Euro 2012 obiekt przejdzie tylko mały lifting.

Wczoraj Polskie Koleje Państwowe zaprezentowały nowy harmonogram budowy dworca Centralnego w stolicy. Wg niego budowa ma trwać od 2014 do 2018 r. Koleje mają nadzieję, że uda się znaleźć prywatnego inwestora do sfinansowania budowy. Jednak przed rozpoczęciem poszukiwań dewelopera, PKP rozpisze międzynarodowy konkurs architektoniczny na projekt obiektu.

– Znamy potrzeby inwestorów. Zadbamy o to, by nowy dworzec spełniał wymagania biznesowe, a nie tylko estetyczne – zapewnia Andrzej Wach, prezes PKP.

Przed rozpoczęciem Euro 2012 dworzec będzie jedynie odświeżony. Kolej zaprezentowała już szczegóły remontu, sprowadzające się jedynie do gruntownego umycia zapuszczonego budynku. Z hali głównej oraz z przejść nad torami zniknie część pawilonów handlowych, które przygotowują jedzenie na miejscu. Remont pochłonie 22 mln zł. mimo to, z dworca nie zniknie wszechobecny smród, bo PKP nie wymienią systemu wentylacji, a jedynie go wyremontują. Spółka tłumaczy, że w tej kwestii nie mają manewru. - Wszystko z powodu pociągów z otwartym obiegiem w toaletach. Ich smród przenosi się na perony - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP S.A.

Takie pociągi otrzymają zakaz wjazdu nie wcześniej niż w 2012-2013 roku.

Do końca dobiegają też negocjacje szczegółów umowy PKP z inwestorem w sprawie budowy nowego Dworca Zachodniego w Warszawie. On także ma być gotowy przed Euro 2012.

Z kolei niepowodzeniem zakończyło się poszukiwanie chętnego do sfinansowania nowego Dworca Wschodniego. Koleje poprosiły o 45 mln zł Ministerstwo Infrastruktury.

– Budżet państwa będzie angażował się w projekty modernizacyjne polskich dworców. Rząd potrzebuje poparcia parlamentu – stwierdził wczoraj w Katowicach Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury.

W Polsce czynnych jest około tysiąc dworców kolejowych, 24 z nich – w międzynarodowej siatce połączeń. Na remont obiektów koleje wydają kilkanaście mln zł rocznie.


Autor: (źródło: Maciej Szczepaniuk, Gazeta Prawna, 24.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.