baner
baner
baner
Gliwicka Fabryka Wagonów – Holding S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Warszawski ZTM wybiera najlepsze oferty

Agencja ochrony, z którą współpracuje ZTM, dba o bezpieczeństwo pasażerów i mienie - w środkach transportu publicznego i na terenie obiektów komunikacyjnych. Zarząd Transportu Miejskiego wybiera w przetargu agencję, która przedstawi najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny. Firmy ubiegające się o kontrakt muszą także spełnić szczegółowe kryteria, m.in. prawne i dotyczące doświadczenia, zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dodatkowe oszczędności przynosi aukcja elektroniczna, czyli tzw. dogrywka po przetargu.

W ostatnim przetargu, rozstrzygniętym w listopadzie 2010 roku, o umowę na usługi ochrony fizycznej osób i mienia, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony osób i mienia w komunikacji miejskiej ubiegało się sześć podmiotów.

W ofertach złożonych w papierowej dokumentacji najniższą łączną kwotę za świadczenie wszystkich wymienionych w specyfikacji przetargu usług zaproponowała agencja Juwentus - 2.593.955,16 zł brutto. Konsorcjum agencji Zubrzycki oferowało wtedy 2.625.266,76 zł brutto, a najwyższa oferta przekroczyła 5 mln zł!

Ostatecznego zwycięzcę wyłoniła aukcja elektroniczna, czyli tzw. dogrywka po przetargu. Dopuszczone do niej podmioty mogły na internetowej platformie, „on line”, obniżać oferty zaproponowane w papierowej dokumentacji.

Najniższą ofertę w aukcji złożyło konsorcjum Zubrzycki - 2.242.927,68 zł brutto. Dzięki aukcji elektronicznej ZTM zapłaci więc za usługi ponad 350 tys. zł mniej.

Wszyscy wykonawcy w momencie składania ofert posiadali ważne koncesje na świadczenie usług ochrony osób i mienia, co było warunkiem udziału w przetargu.

Podpisana z konsorcjum Zubrzycki umowa obowiązuje przez rok, począwszy od 1 grudnia 2010 roku. Zadaniem agentów ochrony jest m.in. dbanie o bezpieczeństwo pasażerów i reagowanie na akty wandalizmu w taborze i na przystankach. Zapewniają to cztery piesze dwuosobowe patrole działające na obszarze objętym siecią komunikacji miejskiej - w wyznaczonych przez ZTM rejonach. Dodatkowo, jeden patrol towarzyszy kontrolerom biletów ZTM. Ponieważ do niebezpiecznych incydentów dochodzi najczęściej wieczorem i w nocy agenci pełnią służbę pomiędzy 18.00 a 6.00, a kontrolerom towarzyszą w godzinach nocnych. Wsparcie pieszym patrolom zapewniają zmotoryzowane załogi interwencyjne. W skład każdego patrolu wchodzą licencjonowani agenci. Mają obowiązek podejmować interwencje samodzielnie oraz po sygnałach przekazanych przez centralę ZTM.

Umowa obejmuje nie tylko patrole na terenie miasta, ale także ochronę obiektów komunikacyjnych. Dzięki agentom bezpiecznie mogą się czuć pasażerowie korzystający z węzła komunikacyjnego Młociny i wielu pętli w Warszawie, m.in. przy stacjach metra Marymont i Wilanowska, a także kierowcy zostawiający samochody na wszystkich siedmiu parkingach „Parkuj i Jedź”. Przykładowo, porządku na węźle Młociny na każdej zmianie strzeże pięciu pracowników ochrony wspieranych przez patrol interwencyjny.

Agenci będą czuwali także nad budowanymi obecnie obiektami, np. węzłem komunikacyjnym Okęcie w al. Krakowskiej, gdzie w tym roku zostanie oddany do użytku kolejny parking P+R oraz przejściem podziemnym przy Dworcu Gdańskim.

Wybrana firma zapewnia także bezpieczeństwo przeciwpożarowe na terenie obiektów wskazanych przez ZTM.

W 2010 roku (do 30 listopada) agenci ochrony, z którą współpracował ZTM, interweniowali ponad 1300 razy. Ponad 700 interwencji dotyczyło pasażerów pijących alkohol w środkach komunikacji, 436 – bezdomnych. Ujęto 79 agresywnych pasażerów, w tym sprawców rozbojów i osoby poszukiwane listami gończymi. Agenci przeciwdziałają także aktom wandalizmu i chuligańskim wybrykom. W ubiegłym roku w autobusach i tramwajach zanotowano ponad 1100 dewastacji oraz 29 napaści na prowadzących pojazdy.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 04.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.