baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Warunki bezpiecznej kolejki turystycznej

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 czerwca 2010 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów wchodzących w skład kolejki turystycznej oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Akt wchodzi w życie 8 lipca 2010 r.

Projekt rozporządzenia stanowi realizację upoważnienia zawartego w art. 66 ust. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. Został on przygotowany w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, która reguluje m.in. aspekty związane z wprowadzeniem możliwości przewożenia osób kolejkami turystycznymi, począwszy od definicji kolejki turystycznej, poprzez wymagania wobec osoby kierującej kolejką turystyczną, wprowadzenie obowiązku przeprowadzania okresowych badań technicznych, a także delegacje dla ministra właściwego do spraw transportu do określenia w drodze rozporządzenia warunków technicznych dla kolejek turystycznych oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Opublikowane przepisy mają na celu określenie warunków technicznych oraz zakresu niezbędnego wyposażenia wchodzącego w skład kolejki turystycznej pojazdu ciągnącego i odpowiednio dostosowanej do przewozu osób przyczepy w ramach realizowanej przez przedsiębiorców działalności o charakterze lokalnym i sezonowym polegającej na świadczeniu usług turystycznych.

Pojazd wchodzący w skład kolejki turystycznej powinien spełniać warunki techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Ponadto określone zostały dodatkowe warunki techniczne dla pojazdu ciągnącego oraz przyczepy przeznaczonej do przewozu osób z uwzględnieniem specyfiki wynikającej z przeznaczenia pojazdów wchodzących w skład kolejki turystycznej.

W celu poprawienia bezpieczeństwa osób znajdujących się w przyczepie wchodzącej w skład kolejki turystycznej, wprowadzono dwuwarstwowe ściany nadwozia. Jednocześnie kierując się koniecznością ochrony praw nabytych, wprowadzono przepis przejściowy, który dopuszcza w takich pojazdach jednowarstwowe ściany nadwozia pod warunkiem, iż pojazdy te zostały zarejestrowane przez wejściem w życie niniejszego rozporządzenia.


Autor: (źródło: Prawo Drogowe News, 30.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.