baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wbrew niedowiarkom

Internetowe bilety od pierwszego dnia cieszą się zainteresowaniem pasażerów. Za pośrednictwem strony ztm.waw.pl/ewkm codziennie zawieranych jest kilkanaście transakcji. Najwięcej internautów wybiera imienne kontrakty 30- i 90-dniowe, ale z możliwości zakupu biletu ”sieci” skorzystali już także seniorzy.

Znalezienie urządzenia kodującego i sama procedura kodowania nie sprawiły warszawiakom problemów. Większość biletów zakupionych dotychczas w internecie pasażerowie zdążyli już zakodować na kartach miejskich.

Dostępność i wygoda korzystania z usługi będzie coraz większa wraz z rozwojem systemu internetowej sprzedaży biletów. Będą mogli przystąpić do niego wszyscy operatorzy, którzy spełnią określone przez ZTM kryteria (prowadzone są rozmowy z kolejnymi firmami, zainteresowanymi udziałem w przedsięwzięciu).

Systematycznie zwiększana będzie liczba punktów kodowania. Na etapie pilotażowym, udostępnionych zostało ok. 50 urządzeń kodujących. Można je znaleźć na wszystkich stacjach metra oraz w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (z wyjątkiem POP na dworcu PKP Warszawa Wschodnia). W przyszłości „kodomaty” pojawią się m.in. w takich miejscach, jak lotniska, centra handlowe, uczelnie, akademiki, szpitale – tam, gdzie będą dostępne „na wyciągnięcie ręki” dla dużych grup pasażerów. Do kodowania internetowych biletów - oprócz specjalnie dedykowanych urządzeń - pod uwagę brane jest wykorzystanie automatów biletowych, parkomatów, a docelowo także wszystkich kasowników w pojazdach komunikacji miejskiej.

Rozszerzana będzie także oferta taryfowa. Obecnie na stronie ztm.waw.pl/ewkm dostępne są imienne bilety długookresowe kodowane na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej – 30- i 90-dniowe, 30-dniowe na jedną linię oraz bilety seniora. W fazie testowej znajduje się sprzedaż przez internet biletów długookresowych na okaziciela, które po 30 czerwca br. nadal będzie można kodować na niespersonalizowanych WKM. Opcja ta powinna być w pełni dostępna w ciągu najbliższych kilku tygodni. Docelowo mają być sprzedawane także bilety krótkookresowe (dobowe, 3-, 7- i 14-dniowe).


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 24.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.