baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wiceminister Infrastruktury w BCT

Unia Europejska dofinansuje projekty intermodalne polskich spółek, warte łącznie ponad 1 mld zł. O konkursie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), które rozdzieli ok. 400 mln zł oraz o planach inwestycyjnych związanych m.in. z rozwojem polskich portów, poinformowała w czwartek 22 września Wiceminister Infrastruktury Anna Wypych – Namiotko. Największym wartościowo projektem na liście CUPT jest Inwestycja Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni - gospodarza spotkania.

Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT otrzyma 53 mln 800 tyś zł dotacji na rozwój terminala. Projekt BCT o łącznej wartości ponad 153 mln zł, to największa inwestycja spośród zgłoszonych do konkursu dla działania 7.4 wspierającego rozwój transportu intermodalnego, realizowanego przez CUPT.

„Znaczący udział finansowy państwa i Unii Europejskiej, bo 35% całości zaplanowanych inwestycji, pozwoli nam na tak szeroki program rozwoju terminala. Jesteśmy zdeterminowani, aby konsekwentnie wspierać dobrą i potrzebną wszystkim europejską politykę transportową oszczędzającą środowisko i zmniejszającą koszty transportu. Biała księga transportowa Europa 2050 jest już realizowana przez BCT w gdyńskim porcie” - powiedział Krzysztof Szymborski, prezes spółki. O wynikach konkursu rozstrzyga CUPT - jednostka, której celem jest racjonalne i efektywne wykorzystanie środków unijnych przeznaczonych na dofinansowanie projektów transportowych.

W ramach programu inwestycyjnego do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne. Zakupione zostaną nowe suwnice placowe, kolejowe, nabrzeżowe i inny sprzęt przeładunkowy. Zmodernizowane zostaną place i drogi na terenie terminala, pojawi się też więcej stanowisk dla kontenerów chłodniczych. Utworzony zostanie system pozycjonowania kontenerów DGPS i automatyzacja bram.

Realizacja inwestycji przypadać będzie na okres od 2012 do 2015 roku i podniesie znacznie zdolność przeładunkową terminala. Obecnie jest ona szacowana na poziomie 750 000 TEU, a w przyszłości ma to być 1.2 mln TEU. Dzięki zakupowi nowych suwnic kolejowych i inwestycjom poczynionym przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia w terminal kolejowy BCT, zwiększy się też zdolność ładunków przewożonych koleją, co stanowi ważny punkt w założeniach rozwojowych przyjętych przez Bałtycki Terminal Kontenerowy. W ostatnich miesiącach udział przewozów kolejowych w BCT wynosił ok. 40% całości obrotów w TEU.


Autor: (źródło: BCT, 22.09.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.