baner
baner
baner
Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Więcej bocznic dla PKP Cargo

Jak informuje przewozowa spółka, jeszcze w tym roku ma zamiar przejąć obsługę co najmniej 2-3 bocznic kolejowych. Pracę może dzięki temu znaleźć nawet kilkuset pracowników.

Konsorcjum PKP CARGO i PKP CARGO SERVICE, po tegorocznym przejęciu obsługi bocznic kolejowych należących do Elektrowni „Łagisza” i kopalni „Murcki”, złożyło także najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na obsługę bocznicy w Kopalni Węgla Kamiennego „Brzeszcze-Silesia”. Należy ona do Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

- Nie było żadnych protestów w tym przetargu, więc w zasadzie czekamy jedynie na oficjalną informację o przejęciu obsługi tej bocznicy. -  informuje Marek Zaleśny, członek zarządu spółki ds. handlowych.

Termin składania ofert w postępowaniu na obsługę bocznic kolejowych kopalni „Piast”, należącej do Kompanii Węglowej, mija 5 listopada. Obsługa tych bocznic jest o wiele bardziej wymagająca niż zakres prac przewidziany w przetargu na obsługę bocznicy należącej do kopalni „Brzeszcze-Silesia. Spółka, czego Marek Zaleśny nie ukrywa, przywiązuje do tego przetargu duże znaczenie.

PKP Cargo weźmie ponadto udział w pierwszym z dwóch etapów postępowania przetargowego na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Wieczorek”, która należy do Katowickiego Holdingu Węglowego. 12 listopada rozpocznie się pierwszy etap. Trzeba będzie w nim spełnić warunki formalne określone przez organizatora.

Przewoźnika zaproszono także do negocjacji w sprawie kompleksowej obsługi bocznicy należącej do Elektrowni „Skawina”. Przed końcem roku ogłoszony może być również przetarg na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Budryk”, wchodzącej w skład Jastrzębskiej Spółki Węglowej, choć w tym przypadku możliwe jest także przesunięcie postępowania na kolejny rok.

Przy optymistycznym scenariuszu PKP CARGO jeszcze w tym roku przejmie obsługę czterech lub pięciu kolejnych bocznic kolejowych.

- Przy obsłudze dwóch pierwszych tegorocznych bocznic zatrudnionych będzie niespełna 100 pracowników PKP CARGO, ale po ewentualnym wygraniu kolejnych przetargów liczba zatrudnionych pracowników powinna znacząco wzrosnąć. - czytamy w komunikacie spółki.

Jak ocenia przewoźnik, wartość całego polskiego rynku obsługi bocznic kolejowych wynosi około 1 mld zł rocznie.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 29.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.