Jak informuje przewozowa spółka, jeszcze w tym roku ma zamiar przejąć obsługę co najmniej 2-3 bocznic kolejowych. Pracę może dzięki temu znaleźć nawet kilkuset pracowników.
Konsorcjum PKP CARGO i PKP CARGO SERVICE, po tegorocznym przejęciu obsługi bocznic kolejowych należących do Elektrowni „Łagisza” i kopalni „Murcki”, złożyło także najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na obsługę bocznicy w Kopalni Węgla Kamiennego „Brzeszcze-Silesia”. Należy ona do Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
- Nie było żadnych protestów w tym przetargu, więc w zasadzie czekamy jedynie na oficjalną informację o przejęciu obsługi tej bocznicy. - informuje Marek Zaleśny, członek zarządu spółki ds. handlowych.
Termin składania ofert w postępowaniu na obsługę bocznic kolejowych kopalni „Piast”, należącej do Kompanii Węglowej, mija 5 listopada. Obsługa tych bocznic jest o wiele bardziej wymagająca niż zakres prac przewidziany w przetargu na obsługę bocznicy należącej do kopalni „Brzeszcze-Silesia. Spółka, czego Marek Zaleśny nie ukrywa, przywiązuje do tego przetargu duże znaczenie.
PKP Cargo weźmie ponadto udział w pierwszym z dwóch etapów postępowania przetargowego na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Wieczorek”, która należy do Katowickiego Holdingu Węglowego. 12 listopada rozpocznie się pierwszy etap. Trzeba będzie w nim spełnić warunki formalne określone przez organizatora.
Przewoźnika zaproszono także do negocjacji w sprawie kompleksowej obsługi bocznicy należącej do Elektrowni „Skawina”. Przed końcem roku ogłoszony może być również przetarg na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Budryk”, wchodzącej w skład Jastrzębskiej Spółki Węglowej, choć w tym przypadku możliwe jest także przesunięcie postępowania na kolejny rok.
Przy optymistycznym scenariuszu PKP CARGO jeszcze w tym roku przejmie obsługę czterech lub pięciu kolejnych bocznic kolejowych.
- Przy obsłudze dwóch pierwszych tegorocznych bocznic zatrudnionych będzie niespełna 100 pracowników PKP CARGO, ale po ewentualnym wygraniu kolejnych przetargów liczba zatrudnionych pracowników powinna znacząco wzrosnąć. - czytamy w komunikacie spółki.
Jak ocenia przewoźnik, wartość całego polskiego rynku obsługi bocznic kolejowych wynosi około 1 mld zł rocznie.
Autor: (źródło: PKP Cargo, 29.10.2009)