baner
baner
baner
Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Więcej pieniędzy na BiT City

O blisko 174 miliony złotych zwiększy się unijne dofinansowanie do budowy BiT City, zintegrowanego systemu transportu publicznego aglomeracji bydgosko-toruńskiej, opartego o transport kolejowy i tramwajowy. To efekt skutecznego lobbingu samorządowych władz województwa.

Potężne przedsięwzięcie inwestycyjne - którego liderem jest samorząd województwa, a partnerami samorządy Bydgoszczy, Torunia i Solca Kujawskiego - to połączenie szybkiej kolei między stolicami regionu oraz zintegrowanych systemów komunikacji publicznej w obu głównych miastach. Obejmuje budowę i modernizację infrastruktury – w tym budowę linii tramwajowej do Fordonu oraz linii kolejowej do Portu Lotniczego w Bydgoszczy, budowę torów i bezkolizyjnych przejazdów oraz platform przesiadkowych, a także rewitalizację głównego dworca kolejowego w Toruniu i budowę wiaduktu w Solcu – oraz zakupy taboru i wdrożenie zintegrowanego systemu taryfowego na terenie Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego. Po dopinanych właśnie korektach w liście projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dofinansowanie projektu, zakładane początkowo na poziomie 338,4 mln złotych, jest o 173,7 mln złotych wyższe i wynosi 512,1 mln złotych.

- Sukces związany ze zwiększeniem wsparcia pozwala spokojnie myśleć o realizacji poszczególnych części BiT City. To ważne, bo jest to największa od lat inwestycja infrastrukturalna na naszych ziemiach, do tego kompleksowa. Jej pozytywne skutki odczuje większość mieszkańców województwa – podkreśla marszałek Piotr Całbecki, który na temat zwiększenia puli subwencji rozmawiał z ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem.

Większe pieniądze dla BiT City to większe dofinansowanie dla poszczególnych podprojektów:

  • dodatkowe 74 mln złotych na inwestycje w Bydgoszczy;
  • dodatkowe 20 mln złotych na inwestycje w Toruniu;
  • dodatkowe 79,7 mln złotych na zakup taboru i budowę wiaduktu w Solcu.


Realizacja całości inwestycji zakończy się w 2014 roku. Obecnie trwają wieloaspektowe prace projektowe oraz budowa wiaduktu w Solcu. W przyszłym roku powinna się rozpocząć budowa bydgoskiej linii tramwajowej z centrum miasta do dzielnicy Fordon. 

Druga dobra wiadomość dotyczy rewitalizacji linii kolejowej nr 18 między Toruniem a Bydgoszczą. – Zabiegaliśmy o to cztery lata, prowadząc rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury i Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, a także z Komisją Europejską. Pomogli nam też eksperci JASPERS, europejskiej inicjatywy na rzecz wspierania projektów regionalnych. Dziś możemy powiedzieć: jest decyzja, Polskie Linie Kolejowe przeprowadzą w jak najkrótszym czasie rewitalizację tej linii. Środki na tę operację, około 200 milionów złotych, także pochodzić będą z POIiŚ – informuje gospodarz województwa. – Oznacza to, że już wkrótce będziemy jeździć z Bydgoszczy do Torunia i z Torunia do Bydgoszczy w przyzwoitym czasie.

Więcej na temat budowy wiaduktu w Solcu tutaj:

  • http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=18131&Itemid=126


Informacja o łącznicy na lotnisko tutaj:

  • http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=16040&Itemid=126


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 22.07.20110)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.