baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wielkopolska docenia kolej

"Intencją spotkań z samorządami jest m.in. zainteresowanie ich przedstawicieli możliwościami kolejnej perspektywy unijnej 2014 – 20 i kolejnego regionalnego programu operacyjnego. Warto się zastanowić, czy ważnych dla regionu linii nie ująć w nowych RPO." – mówił prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zbigniew Szafrański 2 marca w Poznaniu.

W konferencji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa wielkopolskiego uczestniczył wicemarszałek Wojciech Jankowiak, zastępca prezydenta Poznania Mirosław Kruszyński, oraz przedstawiciele władz samorządowych z województwa.

W województwie wielkopolskim, w przeciwieństwie do innych regionów, właśnie ze strony samorządu wychodzi inicjatywa poprawy stanu linii. "To cieszy bo oznacza, ze w regionie jest doceniana potrzeba funkcjonowania kolei". – uważa Zbigniew Szafrański.

W województwie realizowane są z Regionalnego Programu Operacyjnego dwa projekty: ”Modernizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschodni – Gołańcz" oraz „Modernizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Wolsztyn – Luboń". Obie linie Sulechów – mają duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską. Linia do Wolsztyna, ma również znaczenie dla utrzymania atrakcyjności jedynej w Europie czynnej lokomotywowni w Wolsztynie.

Według PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., stan linii kolejowych w Wielkopolsce jest dość dobry i na terenie województwa nie ma istotnych linii do zamknięcia. Największym problemem jest stan linii z Poznania do Piły. To ważna linia dojazdowa do stolicy województwa, a szczególnie latem obsługuje pociągi jadące na wybrzeże. Poprawa stanu linii pozwoli skrócić nie tylko dojazd do Poznania, ale również przejazd do Kołobrzegu.

Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzgodnił z marszałkiem województw, aby w tej perspektywie sfinansować studium wykonalności na odcinek Piła – granica województwa wielkopolskiego. Pozwoli to w nowej perspektywie 2014 - 2020 rozpocząć modernizacje linii. Do tej pory będą podejmowane prace interwencyjne, aby usuwać na trasie najgorsze utrudnienia.

Uczestnicy spotkania zainteresowani byli m.in. stanem i perspektywą modernizacji linii E 59 Wrocław – Poznań – Szczecin, poprawą stanu linii Poznań – Piła oraz planami budowy linii dużej prędkości.

Poznańska konferencja była szóstym spotkaniem prezesa Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z samorządowcami. Podobnie jak poprzednim towarzyszyła jej konferencja prasowa.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 03.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.