baner
baner
baner
DACPOL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wizyta przedstawicieli PL 2012 na Dolnym Śląsku

Przedstawiciele Spółki PL 2012 obserwowali w maju Postęp inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie wrocławskiego Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji.

- Jesteśmy zadowoleni z postępu prac na linii E30 w Brzegu, Miękini i Malczycach oraz na odcinku linii E 59 Skokowa – Żmigród. Widać, że inwestycja posuwa się do przodu i z ich efektów będzie można korzystać podczas mistrzostw UEFA EURO 2012 – powiedział Jakub Majewski ze spółki PL2012.

Wszystkie zadania ujęte w Master Planie PL.2012 Sp. z o.o., realizowane na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie były tematem prezentacji. Odbyły się również wizytacje na terenie robót. Inwestor i wykonawca przedstawili zakres prac na stacji Brzeg. To ostatni etap modernizacji linii E 30 na odcinku Wrocław – Opole. Przebudowa obejmuje wymianę torów i rozjazdów, odwodnienie, sieć trakcyjną, urządzenia łączności, elektroenergetyki. Obecnie trwają prace ziemne związane budową peronu nr 1, wykonywane są prace w przejściu podziemnym dla podróżnych. Trwa budowa ekranów akustycznych. Dużym przedsięwzięciem są prace na wiaduktach nad brzeskimi ulicami. Dzięki współpracy z lokalnymi władzami poprawi się bezpieczeństwo przebiegających pod wiaduktami dróg.

Ruch pociągów na stacji Brzeg od marca br. prowadzi nowa nastawnia wyposażona urządzenia komputerowe. Docelowo stacja Brzeg będzie włączona do Lokalnego Centrum Sterowania w Opolu. Zgodnie z planem prace kończą się w 2010r. Wizytacja na linii E 30 Wrocław – Legnica objęła: odcinek Legnica - Szczedrzykowice oraz zadania na stacjach w Miękini, Malczycach i szlaku Środa Śląska - Malczyce. Wykonawcy prezentowali postęp prac w poszczególnych branżach.

Stacja Malczyce zapewni nowoczesny standard obsługi podróżnych. Wygodne perony, przejście podziemne z podjazdami i bez barier architektonicznych oraz oświetlenie i czytelna informacja wizualna już są widoczne. Powstały również nowe wiaty, ale z zachowaniem historycznego wyglądu. Prace w Malczycach i Miękini zakończą sie jeszcze w 2010r.

Przegląd szlaków trasy E 30, był okazją do obserwacji zakresu modernizacji linii i obiektów inżynieryjnych, realizowanego bez przerw w ruchu kolejowym.

Przejazd drezyną po linii E 59 Wrocław – Poznań pozwolił przedstawić zakres prac planowanych do wykonania przed EURO 2012 pomiędzy Wrocławiem a granicą województwa dolnośląskiego.

Wykonawca omówił zrealizowane i kontynuowane jeszcze roboty na odcinku Skokowa - Żmigród. Obecnie zmodernizowane są już na tym odcinku dwa tory, sieć trakcyjna oraz odwodnienie. Powstaje droga równoległa.

Przedstawiciele PL.2012 zapoznali się również z zagadnieniem budowy przystanku Wrocław Stadion, linii Wrocław Żerniki – Nowy Port Lotniczy oraz zadaniem PLK S.A. w ramach modernizacji stacji Wrocław Główny.


(fot. - PKP PLK S.A.)


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 28.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.