baner
baner
baner
Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wkrótce koniec z przetaczaniem lokomotywy w Czerwieńsku

- Rozpoczyna się realizacja długo oczekiwanej przez Lubuszan inwestycji kolejowej - podkreślił marszałek Marcin Jabłoński podczas uroczystości zawarcia kontraktu na modernizację linii nr 358 na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko-Przylep. Dzięki dofinansowaniu z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego możliwy będzie znacznie krótszy przejazd z Zielonej Góry w kierunku Poznania.

Inwestycja spowoduje, że czas przejazdu pomiędzy Zieloną Górą a Zbąszynkiem skróci się z 81 minut do 46, a przy budowie łącznicy Przylep-Pomorsko do 35 minut.

Kontrakt w sprawie realizacji inwestycji podpisali 28.04.2010 r. Janusz Błachut, Zastępca dyrektora poznańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji  w PKP PLK SA oraz Stefan Dziedziul, Prezes Zarządu i Marita Szustak, Wiceprezes Zarządu Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, które jest liderem konsorcjum.

Szybciej do celu

Rozpoczęcie inwestycji ważnej dla pasażerów podróżujących pomiędzy Zieloną Górą, a Gorzowem, Poznaniem czy Warszawą zgromadziło w urzędzie marszałkowskim nie tylko przedstawicieli samorządu województwa, ale również wiele innych osób, które przez ostatnie lata bezpośrednio pracowały na rzecz poprawy jakości komunikacji kolejowej w Lubuskiem.

Marszałek Marcin Jabłoński podkreślił znacznie inwestycji dla rozwoju Lubuskiego Trójmiasta. Skróci się odległość pokonywana przez pociągi pomiędzy trzema współpracującymi miastami Sulechowem, Zieloną Górą i Nową Solą.

Modernizowany odcinek ma kluczowe znaczenie dla województwa lubuskiego, ponieważ realizowane są tutaj połączenia pośpieszne i ekspresowe z całą Polską. Przedsięwzięcie zostało umieszczone na liście indykatywnej Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Całkowity koszt to 72,6 mln. zł. Będzie to jedna z wielu inwestycji kolejowych zaplanowanych przez samorząd województwa lubuskiego i realizowanych zauważył Tomasz Hałas, członek zarządu województwa lubuskiego.

Wzrost prędkości

Dzięki budowie łącznicy nie będzie już konieczności wjeżdżania do Czerwieńska, a przede wszystkim przetaczania lokomotywy z jednego końca pociągu na drugi, przez co wydłuża się czas jazdy. – Pasażerowie bardzo szybko odczują korzyści inwestycji – mówił Janusz Błachut, Zastępca dyrektora poznańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji  w PKP PLK SA.

Modernizacja umożliwi wzrost  prędkości pociągów pomiędzy Czerwieńskiem a Zbąszynkiem z 80 do 100 km/h. Waldemar Osypiński, Kierownik Kontraktu podczas prezentacji obejmującej najważniejsze szczegóły projektu zwrócił uwagę, że inwestycja umożliwi szybkie połączenie kolejowe między stolicami regionu i mniejszymi miejscowościami leżącymi na trasie  kolejowej  z Zielonej Góry do Zbąszynka.

Kontrakt obejmuje wykonanie prac w ciągu 30 miesięcy. Prace budowlane mają zakończyć się w październiku 2012 roku.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, 28.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.