baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Województwo dolnośląskie współpracuje z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wojewoda dolnośląski Marek Skorupa, wicemarszałkowie Marek Łapiński i Jerzy Łużniak oraz zastępca prezydenta Wrocławia Wojciech Adamski, starostowie, burmistrzowie, a także przedstawiciele dolnośląskich samorządowców i kolejarze uczestniczyli we wrocławskiej konferencji zorganizowanej 3 lutego br. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: Perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa dolnośląskiego.

Zbigniew Szafrański, Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przedstawił stan techniczny dolnośląskich linii kolejowych z uwzględnieniem m.in. aspektu wykorzystania środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, inwestycji odtworzeniowych oraz środków z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO).

Władze województwa dolnośląskiego są jednymi z liderów, którzy najbardziej czują sprawy transportu kolejowego i najlepiej z nami współpracują – powiedział prezes Zarządu Zbigniew Szafrański. Wskazał na realizację dwóch projektów z RPO (linie Kłodzko – Kudowa i Jelenia Góra - Szklarska Poręba) oraz przejęcie dwóch linii kolejowych.

Wg prezesa stan głównych tras województwa jest dobry, gorzej z liniami drugorzędnymi. W ocenie zarządcy infrastruktury odtworzenie parametrów technicznych linii np. Jelenia Góra – Lwówek Śl. to kwota ok. 2 mln zł za kilometr. Należy dobrze określić miejsce wykorzystania tych środków.

Uczestnicy spotkania podkreślili znaczenie linii regionalnych, szczególnie: Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra oraz Legnica – Lubin – Głogów. Zwrócili uwagę na potrzebę podawania w planach do rozkładu jazdy realnych prędkości. Zainteresowanie budził m.in.: stan linii Lwówek – Jelenia Góra, Wrocław – Jelcz Laskowice, tras w Kotlinie Kłodzkiej oraz mostów w Brzegu Dolnym i Ścinawie.

W marcu wchodzi w życie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która nakłada na jednostki samorządu terytorialnego obowiązek opracowania tzw. planu transportowego czyli planu obsługi województwa transportem zbiorowym z wykorzystaniem różnych środków transportu. Prezentacja przedstawiona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pozwala władzom regionu lepiej poznać sytuacje. Jest to okazja do zastanowienia się nad kolejnymi projektami do RPO.

Wrocławskie spotkanie było trzecią, po Katowicach i Opolu, prezentacją dot. perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa. Podobne spotkania były w 2006 r. Ich efektem jest 31 projektów realizowanych w obecnych RPO.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 04.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.