baner
baner
baner
Wagony Świdnica S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Województwo łódzkie zyskuje rozwój sieci kolejowej

Województwo łódzkie jest jednym z liderów inwestycji kolejowych, także w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego. W regionie realizowane są dwa projekty RPO.

"Miasto centralnie położone na mapie Polski powinno być również centralnym punktem na sieci kolejowej" – mówił Zbigniew Szafrański prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 10 maja w Łodzi na spotkaniu z przedstawicielami władz samorządowych i państwowych województwa. Obecnie województwo ma specyficznie ukształtowaną sieć kolejową, gdyż główne linie przechodzą obok Łodzi. Dwa powiązane ze sobą projekty: budowy linii dużych prędkości oraz zmodyfikowany projekt modernizacji linii Warszawa – Łódź umożliwią stworzenie w Łodzi węzła, który połączy główne szlaki kolejowe kraju.

Trasa kolei dużych prędkości nie mogłaby iść przez Łódź bez modyfikacji projektu Warszawa – Łódź, tzn. przy pozostawieniu na powierzchni połączenia Łódź Fabryczna – Łódź Widzew. Przy projekcie połączeń związanych z łódzkim węzłem kolejowym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. współpracują z urzędem marszałkowskim i urzędem miejskim. Realizacja przedsięwzięcia sprawi ze miasto będzie centralnym punkiem na trasach kolejowych: północ południe i wschód zachód. Uwzględnia się również połączenie z dworcem autobusowym i komunikacją miejską. "Będzie to prawdziwy węzeł intermodalny dla podróżnych" – mówił Zbigniew Szafrański.

Obecnie trwają prace modernizacyjne na trasie Warszawa – Łódź. Rozkład jazdy uwzględnia związane z tym ograniczenia i trudności. Przyjęto m.in. urealniony czas przejazdu i założenie, że w godzinach rannych priorytet będą miały pociągi z Łodzi do Warszawy, a popołudniu w kierunku przeciwnym.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego trwają prace na linii Łowicz – Zgierz. Realizacja tego zadania usprawni komunikację w ruchu pasażerskim i towarowym. Prędkość może wzrosnąć nawet do 100 km/h. Drugim projektem z RPO jest utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną. Przedsięwzięcie poprawi jakość i bezpieczeństwo usług w przewozach pasażerskich. Stworzenie dogodnych punktów przesiadkowych z kolei na komunikacje miejską uatrakcyjni również transport publiczny.

PKP PLK S.A. współpracuje z urzędami marszałkowskimi, które są organizatorami transportu publicznego na swoim terenie. Witold Stępień marszałek województwa łódzkiego pozytywnie ocenił współpracę z zarządcą infrastruktury i zapewnił o dalszym współdziałaniu i wsparciu, w ramach środków UE, zadań, które sprzyjają integracji regionu.

Łódzka konferencja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na temat perspektyw funkcjonowania infrastruktury kolejowej była spotkaniem z posłami na Sejm RP, prezydentami miast, starostami i wójtami z kolejnego województwa. Poprzedziła ja konferencja prasowa prezesa Zbigniewa Szafrańskiego i marszałka Witolda Stępnia.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 11.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.