baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Województwo lubuskie, trzy projekty w RPO

Konferencja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa lubuskiego zgromadziła 4 lutego w Zielonej Górze przedstawicieli władz regionu i miast. Obecny był Jarosław Sokołowski wicemarszałek województwa.

Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Zbigniew Szafrański poinformował jaka przyszłość czeka linie kolejowe na terenie regionu, które trasy mają szanse być zmodernizowane, a na które w najbliższych latach środków nie będzie i możliwe jest zawieszenie ruchu.

O pozytywnej reakcji urzędu marszałkowskiego na wykorzystanie Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) do poprawy transportu kolejowego w regionie świadczy umieszenie w nim trzech projektów. To znacząca decyzja, w stosunku do mniejszej niż w innych województwach gęstości linii kolejowych.

W ramach lubuskiego RPO znalazły się projekty: Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko - Przylep, Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Krzyż - Kostrzyn (od km 297,000 do km 343,453), Modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek - Gorzów Wlkp.

W dobrym stanie jest przebiegająca przez województwo linia E 20 z Warszawy do Berlina. Niezadawalający jest stan linii CE 59 ("Nadodrzanki") z Wrocławia przez Głogów, Zieloną Górę do Szczecina. Modernizacja linii w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko została przesunięta na listę rezerwową. W perspektywie 2014-2020 planowana jest kompleksowa modernizacja "Nadodrzanki". Na poprawę jej stanu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planuje przeznaczyć środki w latach 2012 i 2013. Linia jest ważna dla ruchu towarowego, powinny nią jeździć ładunki ze Szczecina na południe - informował Zbigniew Szafrański.

Przedstawiciele regionu poza poprawą linii CE 59 interesowali się stanem obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo - drogowych, remontem estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim. Tematem spotkania było również rozszerzenie obecnego zakresu projektów kolejowych w RPO oraz możliwości wykorzystania RPO w przyszłej perspektywie.

Lubuskiemu spotkaniu towarzyszyła konferencja prasowa oraz wywiady prezesa Zbigniewa Szafrańskiego w radiu i telewizji.

Spotkanie było kolejną prezentacją PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nt. perspektyw funkcjonowania infrastruktury kolejowej w województwie. Podobne spotkania z inicjatywy zarządcy infrastruktury odbywały w 2006 r. Ich efektem jest obecnie 31 projektów realizowanych w Polsce w ramach RPO.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 07.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.