baner
baner
baner
Tubes International Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wolne moce przerobowe terminalu PKP i CTL Logistics

CTL Logistics informuje, że należący do CTL i Polskich Kolei Państwowych wielostanowiskowy terminal na przejściu w Mamowie-Braniewie jest obecnie wykorzystywany jedynie w 10-25%. Przedstawiciele CTL deklarują, że obecnie firma szuka możliwości lepszego zagospodarowania terminala. Na niczym spełzły rozmowy z PKP, które nie wykorzystuje w pełni terminala, a w ostatnim czasie kupiło udziały w spółce Mir Trans.

Właścicielami terminala są wspólnie CTL Północ i PKP S.A.. Do CTL należy 51% udziałów, do PKP – 49%. Jednak mimo lekkiego odbicia w przewozach terminal nadal jest wykorzystywany jedynie w niewielkiej części. Terminal posiada instalacje do przeładunku chemii płynnej, amoniaku, materiałów sypkich, nawozów mineralnych i drobnicy. Jest także wyposażony w wagę samochodową.

- W tej chwili szukamy możliwości zagospodarowania wolnych mocy terminala. Mamy kilka pomysłów, związanych z przewozami przez wschodnią granicę, ale na razie zbyt wcześnie, aby ujawniać szczegóły. – mówi Artur Pielech, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu.

Jak przyznaje, duże nadzieje spółka wiązała ze współpracą z PKP Cargo, które potrzebuje terminala.  W ostatnim roku Zarząd Spółki CTL Północ, zarządzającej terminalem składał propozycje współpracy kierownictwu Zakładu Przewozów Towarowych w Gdyni PKP Cargo. Rozmowy dotyczyły intensyfikacji działań przeładunkowych na bazie CTL Północ,  połączonych z realizowanymi przez PKP Cargo przewozami. Odbyła się nawet prezentacja potencjału bazy i jej możliwości przeładunkowych. Niestety, PKP Cargo nie było zainteresowane współpracą. - Tym bardziej zdziwiło nas kupienie przez spółkę zależną PKP Cargo udziałów w Mir Trans. Sądziliśmy, że PKP Cargo zdecyduje się najpierw wykorzystać moce przerobowe terminala, który jest naszą wspólną własnością. Mimo to nadal mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować w zakresie przeładunków na tym terminalu.  – dodaje Artur Pielech.

W porównaniu do terminala Mir Trans, terminal CTL Logistics i PKP jest lepiej zlokalizowany – w przypadku terminala Mir Trans konieczny jest przejazd przez miasto i dość obciążony przejazd kolejowy.  Ponadto na terminalu Mir Trans możliwe są jedynie przeładunki drobnicy, nawozów mineralnych i materiałów sypkich.


Autor: (źródło: CTL Logistics, 16.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.