baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wprowadzenie ERTMS w Polsce przy wykorzystaniu dotacji UE

Unia Europejska będzie współfinansowała realizację dwóch polskich projektów mających na celu wprowadzenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS) w taborach i w obiektach infrastrukturalnych rozmieszczonych na terenie kraju, przeznaczając na ten cel prawie 16,5 mln EUR. Projekty koncentrują się na wyposażeniu lokomotyw i torów w technologię ERTMS, aby zwiększyć bezpieczeństwo i konkurencyjność systemu kolejowego.

Projekty zostały wybrane do finansowania w ramach wieloletniego zaproszenia do składania wniosków TEN-T z 2011 r. W ramach pierwszego projektu, na którego realizację przeznaczono kwotę współfinansowania UE w wysokości prawie 15,5 mln EUR, odcinek polskiej sieci kolejowej ma zostać wyposażony w elementy infrastruktury ERTMS (urządzenia europejskiego systemu bezpiecznej kontroli jazdy pociągu). Odcinek ten, rozpoczynający się na granicy niemieckiej i rozciągający się do Warszawy, stanowi część korytarza F ERTMS, połączenia kolejowego ze wschodu na zachód rozpoczynającego się w Akwizgranie (Niemcy), przebiegającego przez Berlin, Poznań i Warszawę i kończącego się w Terespolu na granicy polsko-białoruskiej.

W ramach drugiego projektu, na którego realizację przeznaczono kwotę współfinansowania UE w wysokości nieco ponad 1 mln EUR, 9 lokomotyw Siemens ma zostać zmodernizowanych poprzez zainstalowanie w nich systemu ERTMS, a ich funkcjonowanie ma zostać następnie przetestowane na torach wyposażonych w system ERTMS w Polsce, Austrii i Czechach.

ERTMS stanowi ważną europejską inicjatywę przemysłową na rzecz zwiększania bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego. Jej celem jest zastąpienie ponad 20 różnych systemów kontroli pociągu będących obecnie w użyciu w Europie jednym zharmonizowanym systemem.

Agencja Wykonawcza ds. Transeuropejskiej Sieci Transportowej będzie zarządzała obydwoma tymi projektami, które mają zostać w pełni wdrożone do grudnia 2014 r.


Autor: (źródło: Komisja Europejska, 30.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.