baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wraca ruch na linię podmiejską linię średnicową

Zgodnie z planem od 25 lipca br. wraca ruch pociągów na podmiejską linię średnicową. Zakończył się ważny etap modernizacji przystanku Warszawa Stadion.

Prace na przystanku Warszawa Stadion rozpoczęły się w marcu i zakończą się w listopadzie br. Od 1 czerwca trwał etap wymagający wyłączenia z ruchu torów na linii podmiejskiej.

W okresie zaledwie kilku tygodni wymieniono 2,6 km torów, zbudowano odwodnienie torowiska, zdemontowano i zainstalowano nowe słupy i sieć trakcyjną, ułożono kilometry kabli stanowiących element systemów sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznych. „Równolegle z pracami torowymi trwały prace na obiektach towarzyszących – mówi dyrektor Sławomira Wierzchowska z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe. Zabetonowaliśmy wszystkie fundamenty, w tym ponad 80 pali pod filary zadaszenia peronów, zamontowaliśmy zewnętrzne elementy peronów, które obecnie wypełniamy masami ziemnymi. Klatki schodowe zostały wyburzone, zaś przejście pod torami i zadaszenia wyjść przygotowane do odrestaurowania. Obiekt zyskując zadaszenie peronów o estetyce zbieżnej z pobliskim Stadionem Narodowym, jak również windy i schody ruchome, zachowa swój dotychczasowy charakter.”

Całość prac przewiduje na przystanku Warszawa Stadion przewiduje:

  • przebudowę dwóch peronów,
  • modernizację przejścia podziemnego pod torami wraz z dojściami z przystosowaniem do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,
  • budowę zadaszeń peronów zabezpieczających przed czynnikami atmosferycznymi,
  • modernizację oświetlenia zewnętrznego, instalacji oświetleniowej w przejściu podziemnym pod torami i na peronach.
  • modernizację nawierzchni torowej wraz z podtorzem i odwodnieniem odcinka linii średnicowej podmiejskiej o długości 2,6 km.


Kontrakt o wartości 64 mln zł brutto ze środków budżetu państwa realizacji konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo i Przedsiębiorstwo AGAT. Prace modernizacje powinny być zakończone do 31 października 2011 r. Obiekt zostanie przekazany do użytku pasażerów po zakończeniu odbiorów technicznych w listopadzie br. 


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.