28 niskopodłogowych tramwajów ma zrobić dla Wrocławia czeski producent. Skody mają być podobne do tych kursujących obecnie na liniach 6 i 7. Nowością będą kabiny motorniczego umieszczone zarówno z przodu, jak i z tył pojazdu. Poprzez tę modyfikację skody jako tramwaje plus nie będą potrzebowały pętli do zawracania. Minusem tej różnicy będzie mniejsza ilość siedzeń. Zaradziło temu miasto, które zdecydowało, że w nowych pojazdach większość foteli dla pasażerów ma być ustawiona tradycyjnie. Będzie więc więcej miejsc stojących, w przeciwieństwie do obecnych „szóstek”, gdzie pasażerowie siedzą tyłem do okien.
W historii Wrocławia Skody plus będą pierwszymi, które udogodnią pasażerom podróż klimatyzacją. Na początek kursować mają na trasach Gaj - Kozanów - stadion przy ul. Drzymały oraz z Leśnicy na Sępolno. Obie linie będą kluczowe w obsłudze stadionu podczas mistrzostw Euro 2012.
Pierwsze tramwaje mają się pojawić we Wrocławiu za dwa lata. Ostatnie powinny dojechać w grudniu 2011 roku.
Dostawa tramwajów przez Skodę ma kosztować MPK 216 mln zł. Koszt jednego tramwaju to 7,720 mln zł netto.
Skoda Transportation wybrana została w przetargu, który miasto rozpisało w maju zeszłego roku. Był to pierwszy przetarg w Polsce na nowoczesne tramwaje niskopodłogowe, których zakup w połowie sfinansowany będzie z pieniędzy unijnych. Aby spłacić pozostałą część, MPK weźmie kredyt w banku lub wyemituje obligacje.
Autor: (źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław 02.04.2009)