baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wrocławskie Centrum Dyspozytorskie

Jak informują Polskie Linie Kolejowe, we Wrocławiu uruchomiono z początkiem roku Centrum Dyspozytorskie Wrocław (CD) usytuowane w Ekspozyturze Zarządzania Ruchem Kolejowym. Stworzono je w ramach modernizacji linii E 30 Opole - Wrocław - Legnica-Zgorzelec/Bielawa Dolna kontrakt. nr 2006/PL/E30/22.793-"Projekt, dostawa i zabudowa urządzeń sterowania i kierowania ruchem na odcinku Wrocław-Legnica linii kolejowej E-30”. Systemem Kontroli Dyspozytorskiej SKD-3 umieszczony we wrocławskim Centrum Dyspozytorskim dostarcza niezbędnych informacji o ruchu pociągów i wspomaga prace dyspozytorów. Dzięki komputerom na kilkunastu monitorach zapewniona jest rejestracja i wizualizację rzeczywistego ruchu pociągów na szlakach. Prowadzony jest elektroniczny dziennik dyspozytora i rejestracja komunikatów od i do dyspozytora. Dostępny jest podgląd raportów z jazdy pociągów i podgląd elektronicznych dzienników dyżurnych ruchu na poszczególnych posterunkach ruchu monitorowanego odcinka.

Komputery pozwoliły odejść od ręcznego rysowania wykresu biegu pociągu na papierze do obserwacji rzeczywistego wykresu przebiegu pociągu na monitorach. Informacja rejestrowana jest automatycznie bez potrzeby angażowania dyżurnego ruchu do zbierania danych z poszczególnych posterunków. Dyspozytor na bieżąco analizuje sytuację na zarządzanym odcinku. W razie przeszkód na linii, szybciej podejmuje decyzje. Informacje docierające do CD są archiwizowane.

Na stanowisku dodatkowo został uruchomiony monitoring diagnostyki stanów awaryjnych taboru. W lokomotywach i wagonach wykrywane są uszkodzenia np. deformacji bieżni kół tzw. "płaskie miejsca", zablokowane hamulce tzw. "gorące hamulce", nadmierne obciążenie kół tzw. "obciążenie kół". Podgląd umożliwia analizę sytuacji na szlaku i eliminowanie potencjalnych zagrożeń wynikających z awarii taboru.

CD Wrocław obejmuje swoim zasięgiem linię E-30 na odcinkach: Opole-Wrocław i Wrocław-Granica. Informacje przekazywane są z lokalnych centrów sterowania (LCS) w: Opolu, Wrocławiu, Bolesławcu i Węglińcu. Sprawny transfer danych umożliwia wybudowana w ramach modernizacji linii sieć kablowa.

W celu zapewnienia komfortowych warunków pracy w estetycznych i funkcjonalnych pomieszczeniach operatorskich, wszystkie komputery zostały zabudowane w serwerowni.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 18.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.